کد خبر 74575
۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۵

پرشین خودرو: مایکروسافت در حال عرضه یک نسخه آزمایشی از ویندوز 10 با شناسه Build Number 16215 است و این نسخه تغییرات زیادی را به همراه دارد.

به گزارش«پرشین خودرو»، مایکروسافت در حال عرضه یک نسخه آزمایشی از ویندوز 10 با شناسه Build Number 16215 است و این نسخه تغییرات زیادی را به همراه دارد. اگر شما هم از برنامه Windows Insider استفاده می‌کنید، می‌توانید این نسخه آزمایشی را به‌سرعت دریافت کنید. کاربران عادی نسخه جدید را در آپدیت پاییزه Windwos 10 Creators Update دریافت خواهند کرد.

 
 مایکروسافت تغییرات جدید و بزرگی را برای ویندوز 10 معرفی کرد


اولین تغییر بزرگ، ظاهر جدید مرکز نوتیفیکیشن‌ها یا Action Center است که در طراحی جدید آن بخش جداگانه‌ای برای اپلیکیشن‌ها در نظر گرفته‌شده است. مسلماً طراحی آن بهبود پیداکرده و نوتیفیکیشن‌های دستگاه‌ها، برنامه‌ها و قسمت‌های مختلف را منسجم‌تر از قبل نشان می‌دهد.

 
 تغییرات جدید و بزرگ برای ویندوز 10


در این جدیدترین آپدیت ویندوز 10، می‌توانید وب‌سایت‌های موردعلاقه‌تان را در نوار وظیفه پین کنید. البته که این وب‌سایت‌های پین شده در مرورگر Edge مایکروسافت نمایش داده می‌شوند، اما فراموش نکنیم که قابلیت پین کردن وب‌سایت‌ها در پاسخ به نظرات کاربران به ویندوز 10 بازگشته است.

همچنین شرکت، انیمیشن تب‌های جدید را در Edge بهبود داده است و همه‌چیز سریع‌تر دیده می‌شود. کورتانا هم تغییراتی را به خود خواهد دید. حالا بعد از اسکن کردن یک سند یا گرفتن عکس جدید، کورتانا از کاربر می‌پرسد که آیا باید یادآوری را برای آن تنظیم کند یا خیر؟ مثلاً بعدازاینکه از یک پوستر عکس بگیرید، کورتانا می‌تواند یادآوری را برای آن تنظیم کند.

 
 تغییرات جدید و بزرگ برای ویندوز 10


همچنین کورتانا از قابلیت جدیدی برای قلم استایلوس پشتیبانی می‌کند که کاربران آن با کشیدن دایره دور محتوا مثلاً یک فیلم، می‌توانند برای آن نیز یادآور تنظیم کنند.

شاید بزرگ‌ترین تغییراتی که مایکروسافت بر آن‌ها تمرکز کرده به پشتیبانی از قلم استایلوس در ویندوز 10 مربوط باشند. پنل دست‌نوشته حالا از جسچرهای بیشتر، ویرایش بهبودیافته متن، اموجی‌ها و تشخیص دست‌نوشته خودکار پشتیبانی می‌کند. در حین نوشتن کلمات با قلم، کلمات و حروف به‌صورت خودکار به تکست تبدیل می‌شوند و این کار تا زمانی که به نوشتن ادامه دهید صورت می‌گیرد.

همچنین می‌توانید بخشی از متن را انتخاب کرده و آن را تغییر دهید. می‌توانید به کمک Ink Gestures کلماتی که اشتباه تبدیل‌شده‌اند را ویرایش کنید، متن را خط بزنید، پاک‌کنید، به هم متصل کرده یا حتی جدا کنید. از طریق پنل دست‌نوشته به اموجی‌ها و علامت‌ها نیز دسترسی خواهید داشت.

حالا پنل دست‌نوشته در کنار جایی که در آن می‌نویسید، شناور می‌ماند. می‌توانید از قلم استایلوس برای گشت‌وگذار در میان برنامه‌ها و وب‌سایت‌ها هم استفاده کنید. مایکروسافت قابلیت دیگری را هم به نام Find my pen اضافه کرده که به کاربران می‌گوید آخرین باری که از دستگاه خود با قلم استفاده کرده‌اند، ازلحاظ جغرافیایی در کجا قرار داشته‌اند.

 
 تغییرات جدید و بزرگ برای ویندوز 10


مایکروسافت بالاخره اضافه کردن اموجی‌ها به ایمیل یا پیغام‌های رسانه‌های اجتماعی را آسان کرده است. ازاین‌پس می‌توانید به کمک فشردن ترکیب دکمه‌های «استارت یا ویندوز به همراه نقطه (.) » یا «استارت یا ویندوز به همراه سمیکالن (;)» پنل جدید اموجی‌ها را بازکرده و علامتی که می‌خواهید را برای متن خود انتخاب کنید.

مایکروسافت همچنین  کیبورد لمسی جدیدی را برای کاربران ویندوز 10 دسکتاپ و کاربران تبلت‌ها اضافه می‌کند که به پیش‌بینی کلمات، اموجی‌ها، پیشنهاد‌ها، تایپ یکدستی و نوشتن کلمات به کمک انگشت یا قلم استایلوس مجهز شده است. دستورات صوتی هم به کیبورد اضافه‌شده‌اند که می‌توانید از آن برای دیکته کردن متن یا ویرایش ساده نوشته‌ها استفاده کنید. چ

ند سالی می‌شود که امکان دیکته کردن متن در ویندوز وجود داشته است، اما جالب است که مایکروسافت تصمیم گرفته آن را به محل منطقی‌تری انتقال دهد.

جدای از این تغییرات بزرگ، به‌روزرسانی‌های کوچک‌تری هم در ویندوز 10 صورت گرفته است. حالا قابلیت جدیدی برای کپی کردن لینک‌ها وجود دارد که به اشتراک‌گذاری لینک را آسان می‌کند. از مانیتورهای HDR پشتیبانی بهتری می‌شود و می‌توان به‌سادگی اتصالات شبکه را به Public یا Private تبدیل کرد.

می‌توانید لیست کاملی از تغییرات ویندوز 10 را در وب‌سایت مایکروسافت بخوانید. این یکی از به‌روزرسانی‌های بزرگ ویندوز 10 است که در پاییز در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

 

 

 

 

منبع: برترین ها

کد خبر 74575

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha