اعتبار هشت هزار میلیاردی برای ۳ خط مترو

پرشین خودرو: مدیر عامل شرکت مترو تهران گفت : برای ۳ خط ۶،۷ و ۸ تاکنون ۸ هزار میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است .

به گزارش  پرشین خودرو،  هابیل درویشی در مراسم افتتاح ۲۲ کیلومتر از خط ۷ مترو با بیان این که امروز شاهد تحقق شعار شهردار تهران مبنی بر کاهش فاصله شمال و جنوب هستیم گفت : خاطرم هست سال ۹۰ شهردار تهران که ایده کاهش فاصله شمال و جنوب پایتخت را دادند، این مهم شاید باورنکردنی بود اما در سایه مدیریت جهادی و با تدبیر شهردار تهران مبنی بر فاینانس داخلی این ایده به تحقق پیوست.

هابیل درویشی با بیان اینکه اکنون خطوط ۳، ۷ و ۸ تهران شمال و جنوب شهر را به هم متصل کرده اند، تصریح کرد: خط ۷ مترو با ۲۲۲ کیلومتر طول امروز همزمان با میلاد باسعادت کریم اهل بیت مورد بهره برداری قرار گرفته است. این خط از مناطق قدیمی و اصیل تهران عبور می کند و عمیق ترین خط متروی تهران بوده که با تمامی خطوط مترو تقاطع دارد.

وی گفت: تامین ۳ هزار میلیارد تومان هزینه ساخت خط ۷ مترو و ماهیانه ۲۰۰ میلیاردتومان هزینه کار بزرگی است که در هیچ کجای کشورمان تا کنون صورت نگرفته است.

درویش با بیان اینکه در خط ۷ مترو ۱۹ پست فشار قوی نصب شده است، اظهارکرد: معتقدم ساخت مترو امروز تنها یک صنعت عمرانی نیست بلکه یک صنعت ملی است چرا که تنها ۲۵ درصد آن عمرانی و ۷۵ درصد باقی آن صنعتی است. این خط از برق مستقیم تغذیه می شود.

وی با بیان اینکه ۴ هزار میلیون مترمکعب خاک در این خط جا به جا شده است، گفت: یک میلیون تن فولاد در خط ۷ مترو به کار رفته است و همه اینها به دست فرزندان شما انجام شده است.

به گفته درویشی در این خط ۱۰۰ نقطه تملک شده که این مهم در سایه حمایت شهرداران مناطق صورت گرفته است.

وی تصریح کرد:احداث خط ۷ مترو کار بزرگ مدیریت شهری و برگرفته از فرهنگ ایثار و جهاد و مدیریت جهادی مدیران، مشاوران و کارگران مترو است.

مدیرعامل مترو با بیان اینکه بیش از ۸ هزار نفر کارگر در زیرزمین کار ساخت خط ۷ مترو را انجام می دادند، گفت: امروز به جز ساخت خطوط مترو، مناطق جنوبی تهران راهم از نیز از نظر سستی و نشست زمین احصا کرده ایم.

درویش تصریح کرد: به ما می گویند روزهای پایانی کارتان است اما ما جایی نمی رویم همین جا هستیم تا زمانی که به اجبار بیرونمان کنند . با جدیت می گوییم به خدمت کردن به مردم افتخار می کنیم و تا روزی که در شهرداری حضور داریم در خدمت مردم و شهر خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت متروی تهران با اشاره به بداخلاقی های اخیر سیاسی گفت: امروز هم ۲۲ کیلومتر مترو به خطوط متروی تهران اضافه شد. برای کسانی که قضاوت نا صحیح می کنند می گویم ای کاش بیایید بببنید و بعد بنویسید.

وی در ادامه گفت: خط ۷ مترو ۳ هزار میلیاردتومان هزینه داشته است بپرسید چطور تامین شده است؟ براساس قانون ۵۰ درصدساخت این خط را باید دولت تامین می کرد خودشان بیایند بگویند در این خط چقدر پرداخت کرده اند؟

درویش تصریح کرد: ۳ هزار میلیاردتومان هم هزینه خط ۶ مترو، ۲ هزار میلیارد تومان نیز هزینه برای خط ۸ مترو است چرا کسی سوال نمی کند چرا قانون اجرا نشده و چرا دولت سهم خودش را پرداخت نکرده و نمی کند؟

وی در ادامه با بیان اینکه امروز حق و مطالبه مردم که به نظام جمهوری اسلامی رای داده اند باید محقق شود، گفت: امیدوارم دولت مطالبات مردم را پرداخت کند.

درویشی خطاب به شهردار تهران گفت: مدیران شما ۴ ماه است که هفته ای دو بار به خانواده خود سر زدند و با تلاش شبانه روزی آنها خط ۷ مترو به ثمر رسیده است. خدارا شاکریم توانستیم در این ماه کار عظیمی را تحویل مردم دهیم.

به گفته درویش خطوط مترو، پل و جاده نیست که بتوان تکه تکه و مقطعی به بهره برداری رساند به لطف خدا خط ۷ مترو با ۲۲ کیلومتر به شهروندان تحویل داده شده است.

مهر

کد خبر 74609

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha