«پژو» باید هوشیار باشد و راه «رنو» با قطعه سازان ایرانی را بپیماید

پرشین خودرو: بازار ایران برای برند «رنو» بسیار مهم است و این شرکت فرانسوی نمی خواهد فرصتی را که به دست آورده، از دست بدهد.

رضا رضایی رییس انجمن قطعه سازان ایران، در گفت وگو با خبرنگار پرشین خودرو، ضمن بیان این مطلب گفت: در حال حاضر که با شما سخن می گویم، قطعات محصولات برند رنو با بهترین کیفیت در ایران تولید می شود.

وی ادامه داد: خودروسازانی که قصد سرمایه گذاری در سایر کشورها را دارند بی شک ابتدا به سود خود فکر می کنند متاسفانه برخی معتقد هستند که خارجی ها چرا باید 50 درصد سود قراردادهای جدید را مال خود کنند که در جواب ایشان باید گفت وقتی کسی سرمایه گذاری در حوزه اقتصادی می کند و دانش فنی وارد می کند، مطمئنا دنبال سود خودش نیز هست.

رضایی تاکید کرد: ما باید با قوانین و تبصره هایی که در قرارداد می گذاریم، کاری کنیم تا طرف خارجی نتواند از قرارداد بسته شده سودی بیشتر از حد مجاز ببرد.

رییس انجمن قطعه سازان ایران با بیان این مطلب که زمانه تغییر کرده و دیگر مانند 20 سال پیش نیست که قراردادهای یکطرفه بسته شود، گفت: خوشبختانه رقبای زیادی در داخل وجود دارند و بنده شخصا این مطلب را به مدیر عامل پژو گفتم و از وی خواستم تا اشتباهات گذشته را تکرار نکنند.

وی افزود: بازار ایران بکر است و اگر پژو اشتباه کند، بنز، ب.ام.و ، فیات، فولکس، رنو و حتی چینی ها آماده هستند تا جای این فرانسوی را پر کنند.

این فعال بخش قطعه سازی کشور خاطرنشان کرد: خوشبختانه فضای فعلی کشور موجب شده است تا هر کسی نتواند با خواسته های خود وارد بازار ایران شود و باید بتواند در کیفیت و قیمت با دیگر رقبا کار کرده و سهم خود را حفظ کند.

کد خبر 74620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha