کد خبر 74644
۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۳
ژاپن کشتی های هوشمند می سازد

پرشین خودرو: ژاپن به دنبال استفاده از کشتی های هوشمند برای حمل و نقل انواع کالا در آینده نزدیک است. این کشتی ها به طور خودکار امن ترین، سریع ترین و ارزان ترین مسیر به سمت مقصد را می یابند.

به گزارش  پرشین خودرو،  به نقل از دیلی میل، چند شرکت ژاپنی قصد دارند با همکاری هم تولید کشتی های مجهز به هوش مصنوعی که خود قادر به یافتن مسیر مطمئن را باشند، به یک واقعیت مبدل کنند.

اگر چه اجرای این برنامه مستلزم صدها میلیون دلار صرف هزینه است، اما نتیجه آن تشکیل ناوگانی متشکل از ۲۵۰ کشتی فوق پیشرفته است که استفاده از آنها تا سال ۲۰۲۵ آغاز خواهد شد.

این کشتی های خودران مجهز به انبوهی از ابزار فوق مدرن هستند که با اتصال به اینترنت داده های مورد نیاز را جمع آوری می کنند. نرم افزار هوش مصنوعی این کشتی ها با تحلیل داده ها وضعیت آب و هوا و دیگر امور ضروری را بررسی می کنند و در نهایت سریع ترین، ایمن ترین و ارزان قیمت ترین مسیر برای رسیدن به مقصد را انتخاب می کنند.

کشتی های یاد شده به طور خودکار بر عملیات تعمیر و نگهداری نظارت کرده، قادر به پیش بینی مشکلات و نقص های فنی که ممکن است در آینده پیش آید هستند و به طور کلی قبل از وقوع هر چالشی از آن مطلع شده و هشدارهای لازم را ارائه می کنند.

دو شرکت کشتی رانی Mitsui OSK Lines و Nippon Yusenدر اجرای این طرح مشارکت دارند و تخصص خود را در این زمینه به اشتراک می گذارند. آنها هزینه های عملیاتی اجرای طرح مذکور را هم تامین می کنند. کشتی های یاد شده نمادی از ورود به عصر اینترنت اشیا نیز هستند؛ عصری که در آن تقریبا همه وسایل و ابزار به اینترنت متصل می شوند.

هدایت خودکار کشتی ها تعداد موارد تصادف آنها با یکدیگر را نیز به نصف کاهش می دهد. این رقم حدود ۲۰۰۰ مورد در سال اعلام شده است.

در ژوئن سال گذشته شرکت رولزرویس هم از برنامه های خود برای تولید کشتی های خودران خبر داده بود که کنترل آنها در جهان از یک عرشه مرکزی صورت می گیرد و استفاده از آنها از سال ۲۰۲۰ ممکن می شود. این شرکت در حال ابداع یک سیستم واقعیت افزوده خاص در نروژ به منظور هدایت کشتی ها از راه دور به سمت مقصد است. هدف نهایی این طرح حذف کامل خدمه از ناوگان های کشتی رانی اعلام شده است.

 

کد خبر 74644

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha