کد خبر 74735
۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۹
ازاین پس قطارهای هلندی با بادحرکت می‌کنند

پرشین خودرو: مهندسان هلندی قطارهای این کشور را به گونه‌ای طراحی کرده‌اند که قرار است تا سال 2018 تمام قطارهای هلند 100 درصد با استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر حرکت کنند.

به گزارش  پرشین خودرو،  به نقل از ScienceDaily، تا ابتدای ژانویه سال 2018 قرار است کل سیستم حمل و نقل ریلی هلند نیروی لازم برای حرکت را از انرژی‌های تجدیدپذیر و به نوعی از نیروی باد کسب کنند. برای این منظور از انرژی بادی تولید شده در سرزمین‌های آسیاب‌های بادی هلند استفاده می‌شود. قریب 2200 توربین بادی در سطح کشور هلند وجود دارد که در تولید انرژی بادی نقش موثری ایفا می‌کنند.
انرژی بادی تولید شده در سرزمین‌های آسیاب‌های بادی هلند در تامین انرژی حدود 2/4 میلیون منزل مسکونی مورد استفاده قرار می‌گیرد. قطارها سالیانه به تنهایی حدود 1/2 میلیارد کیلووات در ساعت برق مصرف می‌کنند که معادل کل مصرف سالیانه هر منزل مسکونی در شهرهای بزرگ آمستردام است.

این هدف با همکاری یک شرکت هلندی به نام Eneco تکمیل شده است که تأمین‌کننده منابع انرژی پایدار است. به گزارش مدیر حسابداری این شرکت، مساله‌ای که این قرارداد و همکاری را منحصر به‌فرد می‌کند این است که یک بخش جامع تا حد زیادی باعث کاهش میزان انتشار گاز دی‌اکسید کربن می‌شود و نمونه‌ای برای پیروی سایر بخش‌ها از آن طراحی می‌کنند.
انرژی باد به سرعت در هلند جای خود را باز می‌کند در حالی که سایر ملت‌ها به فکر افزایش تولید انرژی‌های تجدیدپذیر هستند. اسکاتلند در ماه اوت اعلام کرد که مزارع بادی قادر به تولید 106 درصد از کل نیاز انرژی این کشور هستند.

اسکاتلند طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته قرار است تا سال 2020 میزان انتشار کربن را به صفر برسانند و 100 درصد کاهش دهد. آنها برای دستیابی به این هدف روی تولید نیروی جذر و مدی سرمایه‌گذاری می‌کنند. آمریکا نیز گام‌هایی در راه تولید نیروی باد برداشته است.

طبق گفته‌های سازمان انرژی باد آمریکا، بیش از 48 هزار و 800 توربین در آمریکا فعالیت می‌کنند به طوری که کل ظرفیت توربین‌های بادی نصب شده در این کشور در سال 2015 به 73 هزار و 992 مگاوات رسید.
در حالی که این تعداد توربین در سایر کشورها کم جلوه می‌کند، انرژی مورد نیاز برای چنین ملت‌هایی بسیار بالاست. برخی مطالعات حاکی از آن است که کشورهای بزرگی چون آمریکا تا سال 2050 به طور کلی تمام انرژی مورد نیاز خود را از انرژی‌های تجدیدپذیر به دست خواهند آورد.


 

کد خبر 74735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha