فرآیند پذیرش خودرو تا ترخیص یک دغدغه برای مشتریان است

پرشین خودرو: در صورت اجرای تمام بندهای قانونی اعلام شده از سوی وزارت صنعت، خودروسازان ما می توانند به استاندارد های مرجع نزدیک شوند.

محسن سلیمی مدیر مهندسی بازرسی خدمات شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در گفت وگو با خبرنگار پرشین خودرو در مورد دغذغه های فعلی مردم در صنعت خودرو گفت: متاسفانه در حال حاضر پذیرش خودرو در تعمیرگاه های مرکزی و ترخیص خودرو نیز جزو دغدغه های مردم شده است. در زمان پذیرش مردم تنها خواهان روی خوش پذیرشگر هستند.

وی افزود: چه اشکالی دارد که پذیرشگر با روی خوش ایرادهای خودرو را بنویسد و حتی با مشتری اطراف ماشین چرخی بزند؟ مردم انتظار زیادی ندارند و انتظاراتشان همان قوانینی است که اجرا نمی شود.

مدیر بخش بازرسی خدمات ISQI تاکید کرد: کنترل کیفیت تعمیرات، تست خودرو در زمان ترخیص و دادن توضیح در مورد تعمیرات انجام شده از موارد مهمی است که مردم از خودروسازان و نمایندگان ایشان انتظار دارند. به همین دلیل این دغدغه ها در سال گذشته در ارزیابی های ما نیز قرار گرفت.

 

قطعه یدکی در دستور کار قرار گرفت

سلیمی در مورد تازه واردهای بخش بازرسی خودرویی در زیرمجموعه خود گفت: سابق بر این دستور کار ما ارزیابی زیرساخت ها بود اما در روش جدید، موضوع قطعات یدکی نیز به دستور کار ما اضافه شده و ما این مورد را با جدیت در ارزیابی های خود لحاظ می کنیم.

وی به برخی بی تدبیری ها در برخی نمایندگی ها اشاره کرد و افزود: متاسفانه مدیران این مجموعه ها در زمان سفارش گذاری قطعه یا تا زمان اتمام قطعه مورد نظر در انبار صبر می کنند و وقتی مشتری مراجعه کرد و درخواست قطعه مورد نظر را داد تازه سفارش می دهند و یا تعداد کمی از برخی قطعات پر مصرف در انبارها نگه می دارند که هر دو این تصمیمات موجب افزایش نارضایتی مشتریان از عملکرد نمایندگی می شود.

 

به من ربطی ندارد به شرکت مراجعه کن...!

این مقام فعال در بخش ارزیابی صنعت خودرو در مورد شکایت های مردم از نمانیدگان خودروسازان نیز گفت: موضوع CRM بسیار مهم است چرا که وقتی مشتری برای شکایت به نمایندگی مراجعه می کند با این جواب رو به رو می شود که: به من ربطی ندارد اگر شکایت داری برو شرکت!

وی ادامه داد: ما در ارزیابی های خود به این نکته توجه خواهیم کرد که تا چه میزان نمایندگی ها پاسخگو هستند زیرا از نگاه قانونی برای حل شکایات، اولین محل برای مراجعه، نمایندگی رسمی است.

سلیمی در پایان خاطرنشان کرد: چنانچه مشکل در نمایندگی حل نشود در مراحل بعدی باید به شرکت مادر و وزارت خانه مراجعه شود. ما روی این بندهای قانونی که همگی الزام نیز دارند ورود کرده ایم و دغدغه مردم را مورد ارزیابی ماهانه قرار داده و امیدواریم این دغدغه ها با ارزیابی ها و گزارشات ماهانه ما کمتر شود.

کد خبر 74866

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha