اندازه‌گیری صدای شادی فوتبال دوستان

پرشین خودرو: ایستگاه‌های سنجش صوت در شب راهیابی تیم ملی ایران به جام جهانی فوتبال تراز صوتی بسیار بالایی را در در ۵ ایستگاه پایتخت به ثبت رساندند. این تراز صوتی در بخش‌هایی از پایتخت تا ۷۴دسیبل هم رسید.

به گزارش پرشین خودرو، مهر نوشت: در پی پیروزی تیم ملی فوتبال و راهیابی دیگر باره کشورمان به جام جهانی فوتبال، ایستگاه‌های سنجش صوت وابسته به شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، تراز صوتی بسیار بالایی را در در ۵ ایستگاه پایتخت به ثبت رساندند. این تراز صوتی در بخش‌هایی از پایتخت تا ۷۴دسیبل هم رسید.

«مریم نادری» مدیر واحد پایش و پیش بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در این باره گفت:‌ از ساعت ۲۲ و پس از پایان نیمه نخست فوتبال ایران و ازبکستان، تراز صوتی در ۵ ایستگاه نواب(بزرگراه نواب صفوی)، ایستگاه مترو(تقاطع خیابان انقلاب و حافظ)، ‌ ایستگاه الغدیر(میدان الغدیر)، ‌ آریاشهر(صادقیه) و آذری(خیابان آذری) روند افزایشی داشت و تا پاسی از نیمه شب ادامه یافت.

به گفته نادری، ‌ از ساعت ۲۳ و به محض پایان بازی در ۵ ایستگاه مذکور تراز صوتی به بالاترین حد خود رسید. به این ترتیب در ساعت ۲۳ تا ۲۴ ایستگاه نواب ۷۳ دسی‌بل، ایستگاه مترو ۷۱ دسی‌بل، ‌ ایستگاه الغدیر۷۲ دسی‌بل، ‌ آریاشهر ۷۴ دسی‌بل و آذری ۷۳ دسی‌بل تراز صوتی داشتند که ناشی از خوشحالی مردم در پی صعود به جام جهانی بود.

وی تصریح کرد: استاندارد به گوش رسیدن تراز صوت در ساعات شب ٤٥دسیبل است و شادی طرفداران تیم ملی فوتبال در ساعات پس از بازی فوتبال ایران و ازبکستان تا ۷۴دسیبل رسید که ۲۹دسیبل بیش از حد استاندارد است.

کد خبر 74889

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha