نخستین اظهار نظر رسمی تیم کوک درمورد خودروی خودران اپل

پرشین خودرو: پس از شایعات فراوان ماه‌های گذشته در مورد خودروی خودران اپل، تیم کوک طی مصاحبه‌ای برای اولین بار جوانب بیشتری از پروژه جدید اپل را بازگو می‌کند.

به گزارش پرشین خودرو، چندین سال است که شایعاتی مبنی بر ورود اپل به حوزه خودروهای خودران تحت پروژه‌ی تایتان شنیده می‌شود. این شایعات منجر به واکنش اپل شد و آن‌ها اعلام کردند که تمرکز خود را معطوف به تکنولوژی خودروهای خودران خواهند کرد؛ اما برنامه‌ای برای ساخت خودرویی مستقل ندارند. تیم کوک، مدیرعامل اپل، اخیرا و طی مصاحبه‌ای دراین‌باره توضیحاتی ارائه کرده است؛ هرچند همچنان شبهاتی در این مورد باقی خواهد ماند.

تیم کوک می‌گوید:

ما بر سیستم و تکنولوژی خودران تمرکز کرده‌ایم. از نظر ما این حوزه یک تکنولوژی مادر محسوب می‌شود که دارای اهمیت فراوانی است.

ماه‌ها بود که شواهدی مبنی بر ورود اپل به حوزه‌ای جدید مشاهده می‌شد. این غول فناوری در اردیبهشت‌ماه مجوز آزمایش خودروهای خودران در ایالت کالیفرنیا را کسب کرد. مدارکی که در این زمینه به دست رسانه‌ها رسید نیز سیستم رانندگی خودران اپل و نحوه عملکرد آن در خودرویی مجهز به فرمان و پدال را به‌وضوح به اثبات می‌رساند. هرچند که اپل در حال کار روی تکنولوژی خودران است؛ اما شواهدی مبنی بر سفارش این شرکت جهت ساخت خودرویی مستقل با نام اپل دیده نمی‌شود.

تیم کوک در این‌ باره معتقد است:

باید منتظر ماند و دید ورود به این حوزه ما را به کدام سمت سوق خواهد داد. ما هیچ‌گاه از آینده تولید محصولات خودمان حرفی به میان نمی‌آوریم. خودروهای خودران تنها یکی از اهداف سیستم‌های خودران هستند و به نظر من تکنولوژی خودران، مادر تمام پروژه‌های هوش مصنوعی است.

به احتمال زیاد اپل همان سیاستی را در مقابل رقبا پیش گرفته که در تمام این سال‌ها و در طی مراحل طراحی و تولید محصولات خود به کار بسته است. از این رو می‌توان انتظار داشت سیستم خودران این شرکت جهت استفاده در خودروهای امروزی به‌زودی رونمایی شود.

در حوزه خودروهای خودران، شرکت‌های خودروساز همراه با کمپانی‌های فعال در حوزه فناوری و شرکت‌های ارائه‌دهنده سرویس‌های حمل و نقل در حال تلاش و همکاری با یکدیگر هستند تا بتوانند هرچه سریع‌تر خودروهای خودران را جهت استفاده عموم عرضه کنند. به‌عنوان مثال، وِیمو وابسته به گوگل و متولی توسعه خودروهای خودران این شرکت با خودروهای کرایسلر پاسیفیکا و شاسی‌بلندهای لکسوس مجهز به سیستم خودران مخصوص این کمپانی، در حال سپری کردن آزمایش‌های متعددی است. اوبر نیز تکنولوژی خودران خود را توسعه داده و در خودروهای ولوو XC90، آن را به کار گرفته است. از سویی دیگر، شرکت جنرال موتورز و لیفت با مشارکت یکدیگر در حال ایجاد شبکه‌ای از خودروهای خودران اجاره‌ای در سرتاسر آمریکا هستند.

کد خبر 74983

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha