برآورد هزینه قطعه دو 2 هزار میلیارد تومان

پرشین خودرو: مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور با بیان اینکه در قطعه دوم تونل البرز به طول 6400 متر در حال احداث است،‌گفت: 16 کیلومتر دیگر این مسیر نیز توسط دو پیمانکار اجرا خواهد شد.

به گزارش پرشین خودرو،  خیرالله خادمی امروز در حاشیه بازدید معاون اول رئیس جمهور ، وزیر راه و شهرسازی، رئیس بنیاد مستضعفان و اصحاب رسانه از آزادراه تهران - شمال در جمع خبرنگاران اظهار داشت: قطعه اول آزادراه تهران - شمال به طول 21 کیلومتر از نظر عملیات عمرانی و پیچیدگی‌های فنی و عملیاتی منحصربه‌فرد است.

وی ادامه داد: در این قطعه 32 کیلومتری، 32 کیلومتر تونل به صورت رفت و برگشت وجود دارد و دارای پل‌های بزرگ و خاص است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور، گفت: از دو سال پیش با خروج پیمانکار چینی از قطعه اول آزادراه کار به 6 پیمانکار ایرانی واگذار شد.

خادمی پیشرفت فیزیکی قطعه اول آزادراه تهران - شمال را 85 درصد عنوان کرد و گفت: تاکنون 1800 میلیارد تومان در این پروژه هزینه شده است و 700 میلیارد تومان دیگر نیز داریم.

وی گفت: قطعه دوم آزادراه تهران - شمال که عملیات اجرایی آن امروز آغاز شد دارای تونل بزرگ 6 هزار و 400 متری البرز است که عملیات اجرایی آن از چند سال پیش آغاز شد و پیش‌بینی می‌شود این تونل تا یک سال آینده به اتمام برسد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور بیان کرد: بخش دوم از قطعه دوم آزادراه تهران - شمال شامل منطقه از قطعه یک تا تونل البرز به طول 16 کیلومتر است که دو پیمانکار دارد.

وی اظهار داشت: کل اعتبار مورد نیاز برای تکمیل قطعه دوم آزادراه تهران - شمال 2 هزار میلیارد تومان پیش‌بینی می‌شود.

خادمی درباره عوارضی عبور از قطعه اول آزادراه تهران - شمال گفت: این موضوع پس از بررسی هزینه‌ها در زمان اعلام می‌شود.

به گزارش فارس، مقرر بود طبق وعده دولت قطعه اول آزادراه تهران - شمال در بهار 96 باید به بار عبور ترافیک برود که فعلاً طبق گفته رئیس بنیاد مستضعفان به عنوان شریک دولت در این پروژه به پایان امسال موکول شده است.

برنامه دولت این است که با تکمیل قطعه اول و تعریف قطعه ششم به عنوان قطعه F مسافران از دره چم وارد قطعه اول آزادراه تهران - شمال شوند و سپس این قطعه از طریق قطعه F به جاده موجود در جاده چالوس متصل شود و در ادامه پس از طی محور فعلی کندوان به قطعه 4 متصل شود.

طبق اعلام معاون اول رئیس جمهور تکمیل قطعه دوم آزادراه تهران - شمال حدود 3 سال زمان لازم دارد.

کد خبر 75055

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha