کد خبر 75106
۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۱
تعیین تکلیف اراضی اطراف فرودگاه نوشهر

پرشین خودرو: رئیس فرودگاه نوشهر گفت :‌ تکلیف زمین های متعلق به اشخاص حقیقی اطراف این فرودگاه در آینده نزدیک پس از اعلام نظر بازرسی انجام شده از سوی نماینده وزارت راه و شهرسازی مشخص می شود.

به گزارش پرشین خودرو، اکبر فریفته  افزود : دو هفته پیش بازرسی از وزارت راه و شهرسازی ضمن بازدید از موقعیت مکانی این اراضی ، نشستی نیز نماینده مالکان این اراضی در فرودگاه نوشهر انجام داد.
وی با بیان اینکه برای تعیین و تکلیف نهایی این زمین ها منتظر اعلام نظر نماینده وزارت راه و شهرسازی هستیم ، گفت :‌ به محض اعلام نظر نهایی این بازرسی به یقین وضعیت این اراضی که سال ها مالکان آن ها به علت واقع شدن این زمین ها در شعاع محدوده پروازی فرودگاه حق ساخت وساز ندارند ، مشخص خواهد شد.

سال ها ، مالکان حدود چهار هکتار از زمین های پیرامون فرودگاه نوشهر با ابراز نارضایتی از بلاتکلیفی وضعیت زمین هایشان، چشم انتظار رفع مشکل از سوی مسئولان ذیربط هستند.
این میزان اراضی درضلع جنوبی فرودگاه نوشهر قرار گرفته است و طبق اسناد موجود این چهار هکتار زمین به 32 قطعه تفکیک شده است و دست کم 19 نفر مالک آن هستند که هر گونه ساخت و ساز در این منطقه از آنان سلب شده است.
رئیس فرودگاه نوشهر گفت :‌ نکته دیگر آنکه نماینده مردم شهرستان های نوشهر ، چالوس و کلاردشت درمجلس شورای اسلامی نیز جمعه گذشته در آئین استقبال از فرود هواپیمای خریداری شده ایران ایر در فرودگاه نوشهر ، طی تماس تلفنی با وزیرراه و شهرسازی ، از دکتر آخوندی برای تعیین تکلیف این اراضی درخواست کمک کرد.
فریفته افزود :‌ طبق گفته این نماینده ، وزیر راه وشهرسازی در پاسخ به این خواسته، نسبت به تضییع نشدن حق مالکان این اراضی نظرمساعد داشته است و اعلام کرد که در آینده نزدیک وضعیت این اراضی تعیین تکلیف خواهد شد.

وی در عین حال اظهار داشت :‌ برابر ضوابط شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی هرگونه ساخت وساز تا شعاع چهارکیلومتر در پیرامون فرودگاه نوشهر باید از مسئولان این فرودگاه استعلام دریافت شود.
رئیس فرودگاه نوشهر با ابراز تاسف از ساخت و ساز های بی رویه و غیرمجاز در سال های گذشته در نزدیکی فرودگاه نوشهر، گفت :‌ در ضلع غربی این فرودگاه یعنی مسیر پروازی به علت ساخت یک بنای مسکونی ، تجاری و اقامتی بلند مرتبه باعث شد دیگر باند غربی این فرودگاه استفاده نشود.
فریفته ادامه داد : ‌در ضلع شرقی این فرودگاه نیز متاسفانه به علت ساخت یک پل قوسی شکل و ارتفاع زیاد آن، خلبان هواپیما نتواند به آسانی روی باند این فرودگاه بنشیند.
فرماندار نوشهر نیز پیش از این به خبرنگار ایرنا گفته بود که نشست های متعددی برای حل این مشکل در فرمانداری و فرودگاه نوشهر با حضور نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ، کارشناسان حقوقی شرکت فرودگاه و ناوبری هوایی کشور ، مدیرکل فرودگاه های مازندران برگزارشد ولی تاکنون این پی گیری ها نتیجه بخش نبوده است.

علی شادمان افزود :‌در هرصوت نباید سرنوشت زمین های موجود در پیرامون فرودگاه نوشهر این گونه رقم بخورد البته هرچند نوع کاربری این زمین ها کشاورزی است ولی باید قدری واقع بینانه به این موضوع نگریست و آن اینکه آیا در قطعات 300 متری و 500 متری فعالیت های کشاورزی برای مالکان آن ها صرفه اقتصادی دارد یا نه ؟

فرماندار نوشهر در عین حال از فرودگاه به عنوان یک زیرساخت بسیارمهم و ظرفیتی قابل توجه برای توسعه همه جانبه شهرستان نوشهر توصیف کرد و با ابراز تاسف گفت : در گذشته به علت چشم پوشی برخی از مسئولان ذیربط ساخت وسازهای فراوانی در حریم این فرودگاه انجام گرفت به نحوی که هم اکنون از یک باند آن استفاده نمی شود.

هم اکنون در تمامی روزهای هفته پروازدر مسیرهای رفت و برگشت تهران - نوشهر ، نوشهر - مشهد و نوشهر - شیراز در فرودگاه نوشهر برقرار است .
نوشهر یکی از شهرستانهای غربی مازندران است که به علت برخورداری از موقعیت های ممتاز طبیعی چشم نواز مانند دریا ، جنگل ،‌ آثار تاریخی ، طبیعی و زیرساخت هایی مانند بندر، گمرک ، دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره ) در تمامی فصول به ویژه نیمه نخست سال پذیرای میلیون ها مسافر ، گردشگرداخلی و خارجی است.
فرودگاه نوشهر درزمینی به مساحت حدود 58 هکتار و با باندی به طول حدود 2 هزار و 150 متر در سال 1332 احداث شده و اکنون قابلیت پذیرش و نشست و برخاست هواپیماهای فوکر100 و یا بدنه متوسط را دارد.

ایرنا

کد خبر 75106

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha