کد خبر 75123
۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۶
افت قیمت خودرویی‌ها دربورس

پرشین خودرو: در دومین روز معاملاتی این هفته شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس تهران خط مقاومت ۷۹ هزار واحدی را شکست و وارد کانال ۷۸ هزار واحدی شد. در این روز اکثریت سهم‌ها از جمله خودرویی‌ها، فلزات اساسی و حتی قندی‌ها روند رو به کاهش در قیمت را در پیش گرفتند.

به گزارش  پرشین خودرو،  امروز یکشنبه شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران از ابتدای باز شدن معاملات روند رو به کاهش را در پیش گرفت و در نهایت با ۲۹۴ واحد افت به رقم ۷۸ هزار و ۹۹۰ واحدی رسید و در نتیجه خط مقاومت ۷۹ هزار واحدی را شکست.

علاوه بر این شاخص کل هموزن نیز پس از ۱۴۳ واحد افت در طراز ۱۷ هزار و ۵ واحدی قرار گرفت و شاخص آزاد شناور نیز با کاهش ۴۶۲ واحدی به رقم ۸۵ هزار و ۸۵۱ واحدی رسید. شاخص بازار اول و دوم هر کدام به ترتیب ۱۸۱ و ۷۸۵ واحد پایین رفتند.

در داد و ستدهای امروز نماد پتروشیمی جم با ۳۰ واحد تاثیر منفی بیشترین نقش کاهنده را روی دماسنج بازار داشت. در این نماد کمتر از ۲ درصد از عرضه‌ها مربوط به افراد حقیقی با بیش از ۹۳ درصد از خریدها مربوط به سهامداران حقوقی بود. همچنین فولاد خوزستان، بانک تجارت و پالایش نفت اصفهان نیز هر یک به ترتیب ۲۱، ۱۷ و ۱۶ واحد تاثیر کاهنده روی شاخص داشتند.

در طرف مقابل نماد شرکت ارتباطات سیار ایران با ۲۴ واحد تاثیر مثبت روی دماسنج بازار سعی کرد تا نگذارد شاخص بیش از این افت کند. در این نماد بیش از ۹۲ درصد از خریدها توسط سهامداران حقوقی صورت گرفت و نزدیک به ۸۰ درصد از سهم‌ها نیز توسط حقوقی‌ها عرضه شد.

امروز سهام شرکت‌های خودرویی برای بار دیگر در قیمت پایینی و قیمت آخرین معامله روند کاهشی را تجربه کردند به طوری که پارس خودرو، زامیاد، سایپا دیزل و خاور هر یک نزدیک به ۲ درصد روند کاهشی در قیمت معاملات پایانی داشتند.

در گروه فرآورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای نیز شرایطی همچون خودروهایی روندی رو به کاهش داشت و در این گروه به جز در یک سهم مابقی شاهد کاهش قیمت سهام خودرو بود.

امروز گروه فلزات اساسی نیز از جو منفی بازار بی‌نصیب نماند و به اکثریت غریب به اتفاق نمادها روند کاهشی ر ا تجربه کردند و معدود نمادهای در این گروه توانستند رشد در قیمت پایانی آخرین معامله را داشته باشند.

همچنین قندی‌ها هم هم‌جهت جو کلی بازار روند رو به کاهش در قیمت پایانی را تجربه کردند، اما در بین اکثریت غریب به اتفاق سهام‌های در حال کاهش سهام شرکت‌های کارخانجات قند قزوین و شرکت شاهرود توانستند مقداری روند رشد را در پیش بگیرند.

ارزش معاملات بورس تهران در دومین روز کاری این هفته به رقم ۲۴۵ میلیارد و ۶۷۶ میلیون تومان که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۶۰۳ میلیون و ۵۸۹ هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۴۰ هزار و ۷۶۸ نوبت داد و ستد بود.

از جمله معاملات درون‌گروهی امروز می‌توان به داد و ستدهایی در نماد فولاد خراسان، مخابرات ایران، ایران ترانسفو، بانک ملت و تراکتورسازی ایران اشاره کرد. به عنوان نمونه در نماد فولاد خراسان ۷۰ میلیون سهم به ارزش بیش از ۳۰ میلیارد تومان تنها در سه نوبت مورد داد و ستد قرار گرفت و این نماد بیشترین حجم معاملات را به خود اختصاص داد.

آیفکس نیز امروز ۸.۹ واحد رشد و به رقم ۸۹۱.۷ رسید. ارزش معاملات فرابورس ایران به رقم ۷۹ میلیارد تومان بالغ شد که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۲۳۰ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی بیش از ۲۸ هزار نوبت داد و ستد بود.

کد خبر 75123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha