کد خبر 75166
۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۵
تایرهای بدون هوای ارگانیک + تصاویر

پرشین خودرو: محققان، تایری ابداع کرده‌اند که در آن از هیچ هوایی استفاده نمی‌شود و دارای ساختار لانه ‌زنبوری است و از مواد کاملا قابل بازیافت تولید شده است.

به گزارش پرشین خودرو،  به نقل از motor1، محققان نوعی تایر جدید تولید کرد‌ه‌اند که در آن از هوا استفاده نمی‌شود. این طرح خلاقانه‌، طرحی است که فرآیند رشد طبیعی را در کار گیاهان، مواد معدنی یا حتی دنیای حیوانات مانند مرجان‌ها شبیه‌سازی می‌کند و کمپانی سازنده از آن با عنوان «طراحی خلاقانه» یاد کرده است.

آج این تایر را می‌توان با استفاده از فناوری پرینت سه‌بعدی دوباره ایجاد کرد. در ویدئویی که توسط کمپانی سازنده این تایر منتشر شده، پرینترهای این تایر را به چیزی تجسم می‌کند که صاحبان وسایل نقلیه به سادگی بتوانند آن را هدایت کنند، به عنوان یک گزینه داخلی آن را انتخاب کنند و دستگاه پرینتر جدیدی برای تولید آج‌ تایر روی نمونه‌های واقعی داشته باشند.

کمپانی تولیدکننده در حال حاضر مراحل ابتدایی این تحقیق را می‌گذراند و دوام آج‌های پرینت سه‌بعدی ‌هنوز مورد تأیید قرار نگرفته است. تا واقعی شدن فناوری تایر هوشمند راه زیادی باقی نمانده است. این تایر قادر است اطلاعات پوشش آج وسیله نقلیه را ارسال کند و درخواست پرینت دوباره‌ای بدهد که بستگی به مقصد این وسیله نقلیه دارد.

این تایر هوشمند قرار است برای خودروهای مسافربر و کامیون‌های سبک‌وزن و طی دو تا سه سال آینده مورد استفاده قرار گیرد. در واقع، تایرهای نسل آینده راحت‌تر هستند و کم‌ترین سر و صدا را در وسایل نقلیه خودران ایجاد می‌کند و نیاز به هدایت خودرو با تمرکز روی تایر ندارد.

محققان، این تایر را از تنوع وسیعی از مواد بازیافتی سازگار با محیط‌ زیست ساخته‌اند و در پایان عمر خود کاملا قابل بازیافت است. به خاطر استفاده از آج‌های پرینت سه‌بعدی در این تایر، عمر هر تایر به وسیله نقلیه‌ای بستگی دارد که به آن متصل است و چرخ نیز بخشی از ساختار تایر به شمار می‌رود.

این تایر هوشمند یک اکتشاف و در واقع ایده‌ای برای آینده لاستیک در جاده‌هاست. در حالی که بخشی از این فناوری دور از ذهن و بعدی به نظر می‌رسد، اما هنوز هم می‌توان به آینده حمل و نقل نگاه متفاوتی داشت.

آنا

کد خبر 75166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha