ثبت رشد 14درصدی در تولید خودرو برای بهار 96

پرشین خودرو: بخش صنعت در حوزه خودرو با رشد 13.7 درصدی رو به رو بوده و در 3 ماهه ابتدایی سال 300 هزار دستگاه خودرو تولید شده است.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، صبح امروز جلسه مطبوعاتی معاون وزیر صنعت و معدن در حوزه صنعت به مناسبت بزرگداشت روز صنعت و معدن با حضور جمعی از مدیران وزارت صنعت و معدن وبخش خصوصی برگزار شد.

محسن صالحی نیا معاون صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت با اعلام رشد 6.5 درصدی حوزه صنعت بر اساس اعلام مرکز آمار، افزود: صنعت کشور به طور قطع و یقیین از رکود خارج شده است و شاهد این مدعا نیز رشد تولید صنایه مختلف در سال 95 و در 3 ماهه ابتدای سال جاری است.

معاون وزیر صنعت اظهار داشت: در سال گذشته نیز نسبت به سال 94، 37 درصد رشد در تولید خودرو ثبت شد و خوشبختانه این رشد در سال جاری نیز مشاهده می شود.

صالحی نیا با اشاره به برنامه تولید 1 میلیون و 600 هزار دستگاه انواع خودرو در سال 96 گفت: از این تعداد 1 میلیون 560 هزار دستگاه در بخش خودروهای سبک و وانت ها و بقیه در بخش خودروهای تجاری و سنگین تولید خواهند شد.

این مقام مسوول در وزارت صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: در تولید خودروهایی همانند تراکتور و کمباین نیز رشد خوبی داشته ایم و رشد تولید در تراکتور و کمباین بدر این مدت 29 و 65 درصد رشد را نشان می دهد.

وی در مورد ظرفیت کشور برای تولید خودروهای تجاری بخش کشاورزی گفت: بیش از 600 دستگاه کمباین ظرفیت کشور است که تا امروز بالغ بر 400 الی 500 دستگاه از این خودرو تولید و مابقی نیز تا پایان سال به بازار عرضه می شوند.

 

رشد بیش از 19 درصدی در تولید تایر

معاون وزیر صنعت در مورد تولید تایر خودرو در کشور نیز گفت: رشد 19.7 درصدی برای تولید این محصول در کشور به ثبت رسیده است و این آمار نشان می دهد که کارخانه های داخلی تولید تایر خودرو، سیاست های وزارت برای ایجاد برخی محدودیت ها برای واردات و همکاری خودروسازان موثر بوده است.

کد خبر 75169

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha