حداکثر 55 درصد حقوق وارداتی می گیریم!

پرشین خودرو: عدد 110 درصد مالیات و عوارض بیان شده از سوی واردکنندگان خودرو صحیح نیست و رقم دریافتی ما تقریبا نصف این عدد است.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، محسن صالحی نیا معاون صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به سوال خبرنگار پرشین خودرو در مورد حذف عوارض و مالیات های گوناگونی که از خودروهای وارداتی اخذ می گردد در صورت تولید داخلی آن خودرو گفت: عوارض ورودی برای انواع خودروی سواری تا 1500 سی سی حداکثر 40 درصد و برای خودروهای 1500 سی سی تا 2500 سی سی نیز این عدد حداکثر 55 درصد است!

وی ادامه داد: عدد 110 درصد صحیح نیست و نمی دانم این عدد از کجا آمده است البته با توجه به سیاست های دولت برای از رده خارج کردن 2 تا 6 خودروی فرسوده به ازای هر خودروی وارداتی، جمع عوارض و مالیات واردات هر خودرو حداکثر 70 درصد خواهد بود و حتی از این عدد نیز در بسیاری مواقع کمتر ثبت شده است.

معاون وزیر صنعت با رد مجدد پرداخت عوارض و مالیات های گوناگون توسط واردکنندگان و جمع 110 درصدی این هزینه ها گفت: بر اساس قانون تمام کالاهای صنعتی مشابه تولید داخل، بین 40 تا 55 درصد عوارض پرداخت می کنند تا از تولید داخلی حمایت شود.

وی تاکید کرد: حقوق وارداتی در 8 طبقه و از عدد 5 درصد تا 55 درصد تقسیم بندی شده است و هیچگاه جمع این اعداد با سایر هزینه ها به 110 درصد نخواهد رسید.

 

از خودروهای جدید تولید داخل نیز عوارض گرفته می شود

معاون وزیر صنعت در حوزه صتایع در مورد کاهش عوارض خودروهایی که سابق بر این وارداتی بوده و قرار است از یک تاریخ مشخص در داخل ساخته شوند نیز گفت: خودروهایی که در چهارچوب تولید داخل قرار می گیرند، نسبت به میزان ساخت داخل از تعرفه حقوقی و ورودی قطعات آنها کاسته می شود.

وی ادامه داد: اگر خودرویی را تنها برای مونتاژ در داخل و نه تولید، وارد کنند همان عوارض خودروی وارداتی برای آن اخذ خواهد شد اما اگر خودرویی با داخلی سازی مشخص به سبد خودرویی کشور اضافه شود، حقوق و مالیات کمتری نسبت به وارداتی ها ومنتاژ شده ها پرداخت می کند.

کد خبر 75175

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha