کد خبر 75232
۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۶
بدترین پایگاه‌های اورژانس در پایتخت

پرشین خودرو: سرپرست اورژانس کشور از بروزرسانی نرم افزارها و دیجیتال شدن سیستم بیسیم اورژانس تهران خبر داد.

به گزارش پرشین خودرو،  کولیوند در پاسخ به سوالات اعضای شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به حادثه پلاسکو و حادثه تروریستی تهران، گفت: در هر دو به عنوان اورژانس در کمترین زمان ممکن به محل حادثه رسیدیم و بهترین خدمات را ارائه دادیم. حتی در حادثه پلاسکو از یکی از کشورهای اروپایی دو دستگاه را وارد کردیم که درصد مصدومیت افراد را نشان می‌داد که این دستگاه‌ها در معدن یورت نیز مورد استفاده قرار گرفت اما با وجود همه تلاش پرسنل اورژانس اگر اتفاقات مشابهی در تهران بیفتد توان پاسخگویی به نیازها را نداریم و ممکن است از خدمات اصلی خود باز بمانیم.

وی افزود: در حادثه تروریستی حرم و مجلس شورای اسلامی با توجه به اینکه در حرم مطهر امام راحل پایگاه داشتیم بلافاصله به محل حادثه رسیدیم و در مجلس شورای اسلامی نیز پس از چهار دقیقه گروهی از آمبولانس‌های ما در محل مستقر شدند و مصدومان صحنه را به بیمارستان‌ها رساندند اما باید به این نکته توجه داشته باشیم که برای شرایط مشابه نیازمند امکانات و نیرو هستیم. برای مثال در برگزاری مراسم روز قدس تنها چهار دستگاه اتوبوس آمبولانس در تهران داریم. بی تردید نیازمند این هستیم که تعدادی اتوبوس آمبولانس برای شهر تهران خریداری شود تا بتوان در بحران‌ها شرایط بهتری را فراهم کرد.

سرپرست اورژانس کشور در بخش دیگری از صحبت‌های خود به قوانین شهرداری‌ها اشاره کرد و افزود: در یکی از مواد قوانین شهرداری‌ها آمده است که 10 درصد از بودجه شهرداری‌ها به تامین تجهیزات بهداری‌ها تخصیص داده شود. ما با توجه به وقوف بر مشکلات بودجه ای شهرداری تهران درخواست تخصیص 10 درصد را نداریم اما درخواست می‌کنیم که مقداری از بودجه را برای تجهیز کردن اورژانس اختصاص دهند. در حقیقت درخواست داریم در بحث مبلمان شهری شهرداری تهران فوریت‌های درمانی و پزشکی نیز پیش بینی شود. بی تردید هر چه کیفیت و سرعت این کار بالاتر برود حتما شهروندان سود آن را می‌بینند.

وی تاکید کرد: امیدواریم مجموعه مدیریت شهری در تجهیز پایگاه‌های ما کمک کنند چرا که امروز بدترین پایگاه‌های اورژانس در تهران قرار گرفته است و شرایط مناسبی ندارند. امیدواریم با کمک مدیریت شهری بتوانیم پایگاه‌های مناسب و در دسترسی را ایجاد کنیم و علاوه بر تجهیز پایگاه‌ها امکان خرید اتوبوس آمبولانس‌ها نیز فراهم شود.

وی در خصوص سوال یکی از اعضای شورای شهر تهران مبنی بر استقرار پایگاه‌های اورژانس در ایستگاه‌های مترو گفت: با سازمان پدافند غیر عامل و متروی تهران صحبت‌هایی انجام شده تا از طریق تونل‌هایی، بیمارستان‌های نزدیک به خطوط مترو به شبکه ریلی متصل شوند تا در هنگام بحران بتوان از مترو برای افزایش سرعت خدمات رسانی استفاده کرد.

کولیوند در خصوص قدیمی بودن سیستم بی سیم اورژانس تهران که توسط حافظی، رئیس کمیسیون سلامت شورای اسلامی شهر تهران به آن اشاره شده بود گفت: تمامی بیسیم‌های اورژانس تهران دیجیتال شده و نرم افزار آن به روز رسانی شده است. امیدواریم مدلی همانند اسنپ را برای پزشکان و پرستاران برای افزایش سرعت عملکرد ایجاد کنیم.

وی همچنین از درخواست خود برای ارائه گزارش به شورای شهر تهران از زمان وقوع حادثه پلاسکو خبر داد و افزود: از زمان حادثه پلاسکو درخواست ارائه گزارش کردم که شرایط آن تا به امروز محیا نشده بود. بی تردید استفاده از خطوط اضطرار اتوبان‌ها می تواند در کاهش زمان انتقال بیماران به مراکز درمانی موثر باشد و به ما کمک بسیاری کرده است. در بسیاری از خیابان‌ها خط ویژه لازم است که می‌تواند به اورژانس تهران کمک بسزایی کند.

وی در خصوص پیوست سلامت پروژه‌های شهری نیز گفت: ارائه پیوست سلامت برای پروژه‌های شهری جزء درخواست‌های ما هست و هر کجا که لازم باشد در خصوص تهیه این پیوست‌ها آمادگی داریم که کمک کنیم.

ایسنا

کد خبر 75232

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha