کد خبر 75236
۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۵
استقرار200 دستگاه موتورآمبولانس در تهران

پرشین خودرو: رئیس اورژانس کشور از ورود 200 دستگاه موتورآمبولانس به پایتخت در هفته های آینده، خبر داد.

به گزارش  پرشین خودرو،  پیرحسین کولیوند صبح امروز با حضور در نشست سیصد و پنجاه و چهارم شورای شهر تهران، اظهار کرد که افزون بر سه ماه است که این موتورآمبولانس ها وارد کشور شده اند اما بخاطر مشکلات گمرکی، تزریق آنها به تجهیزات اورژانس تهران معطل مانده بود.
وی گفت با ورود این موتورآمبولانس ها زمان حضور تیم های اورژانس در صحنه حوادث به چهار دقیقه کاهش می یابد.
کولیوند ضمن تشریح وضعیت اورژانس تهران از اعضای شورای شهر برای بهبود وضعیت درخواست کمک کرد و گفت: مدت زمان کوتاهی است که به عنوان رئیس اورژانس کشور انتخاب شدم اما تلاش کردیم که سطح اورژانس را از اداره به سازمان ارتقا دهیم که خوشبختانه سال 96 ایجاد سازمان اورژانس ابلاغ شد.
وی با بیان اینکه جمعیت تهران 12 میلیون نفر است که بر اساس استانداردها فورا نیاز داریم که تعداد پایگاه‌ها افزایش یابد گفت: اورژانس تهران با کمبود شدید آمبولانس مواجه است به گونه‌ای که تنها 20 درصد ماموریت‌های اورژانس در حالت استاندارد است.

وی با بیان اینکه اورژانس تهران تنها 158 پایگاه دارد که طی هماهنگی‌های انجام شده با سازمان آتش نشانی 11 پایگایمان در داخل ایستگاه‌های آتش نشانی است گفت: به تازگی نیز توافقاتی با شرکت بهره برداری مترو داشته‌ایم و در حال حاضر 2 پایگاه اورژانس در مترو داریم.
وی با اشاره به کمبود شدید نیروی انسانی در اورژانس گفت: اورژانس تهران با 1500 نیرو جوابگوی 12 میلیون جمعیت است و اصلا شرایط مناسبی نداریم.
کولیوند با بیان اینکه ترافیک تاثیر زیادی بر کیفیت امدادرسانی می‌گذارد اظهار کرد: از زمان اعزام یک آمبولانس تا برگشت آن به پایگاه حدود سه ساعت زمان لازم است که عامل اصلی آن نیز ترافیک است و آمبولانس لازم است از خیابان‌های پر تردد عبور کند که گاهی متاسفانه خودروهای عبوری به آمبولانس راه نمی‌دهند و در مواقع دیگر نیز شاهد بودیم خودروها در حین راه دادن به آمبولانس، تخلفشان توسط پلیس ثبت می‌شود و عمل خیر رانندگان خودرو با جریمه شدن پایان می‌یابد.

وی با بیان اینکه 32 فروند بالگرد در کشور برای اورژانس هوایی وجود دارد که 2 فروند آن در تهران است، گفت: مشکل ما برای اورژانس هوایی نبود بالگرد نیست بلکه ما پد بالگرد نداریم! و این وضعیت ترافیک پایتخت تنها وسیله‌ای که می‌تواند کمک کننده باشد، بالگرد است.
کولیوند با بیان اینکه 16 هزار نفر طی این مدت که از راه اندازی اورژانس هوایی می‌گذرد با بالگرد نجات پیدا کرده‌اند عنوان کرد: نیازمند ایجاد پد بالگرد در نقاط مختلف شهر و بیمارستان‌ها هستیم و پیشنهاد می‌شود در حاشیه اتوبان‌های داخلی و خارج شهر، مسیرهای پر تردد، بیمارستان‌ها، میادین اصلی شهر و ورزشگاه‌ها پد بالگرد ساخته شود.

وی با بیان اینکه برخی از برج‌های بلند مرتبه پد بالگرد دارند اما آسانسورشان استانداردهای لازم برای انتقال مصدوم از پشت بام با سطح زمین را ندارد، گفت: باید چاره‌ای در این زمینه اندیشیده شود.
کولیوند با بیان اینکه متاسفانه سطح فرهنگ عمومی مردم در استفاده از شماره‌های فوریتی کم است به گونه‌ای که حجم زیادی از ماموریت‌های ما کاذب است، به ورود موتورآمبولانس‌ها به پایتخت اشاره کرد و افزود: متاسفانه ترافیک تهران در برخی ساعات موجب قفل شدن خیابان‌ها و حتی بزرگراه‌ها می‌شود و بر همین اساس چاره‌ای به جز استفاده از موتور آمبولانس نداریم و این در حالیست که سه ماه است موتورهای آمبولانس هایمان در گمرک زمین گیر شده و لازم است برای آن چاره‌ای اندیشیده شود.
وی همچنین پیشنهاد داد از آنجایی که عمده تماس‌های گرفته شده با اورژانس پیرامون سکته‌های قلبی است، دستگاه‌های الکتروشک در مکان‌های پر تردد نصب شود تا در صورت بروز حمله قلبی برای نجات جان افراد از این دستگاه‌ها استفاده شود.
 

کد خبر 75236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha