کد خبر 75237
۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۹
حباب ایمن جایگزین آتی چراغ راهنمایی

پرشین خودرو: محققان سنگاپوری سیستمی برای کاهش ترافیک خودروهای خودران ساخته اند. این سیستم سرعت این نوع اتومبیل ها را درون یک حباب مجازی کنترل می کند به این ترتیب نیازی به کاهش سرعت یا ترمز نیست.

به گزارش  پرشین خودرو،  به نقل از نیواطلس، وسایل نقلیه خودران نه تنها زندگی انسان را ایمن تر می کنند بلکه راحتی بیشتری نیز فراهم می کنند.

در آینده آنها می توانند با کاهش ترافیک شهری، کیفیت زندگی انسان را ارتقا دهند. در همین راستا محققان سنگاپوری الگوریتم جدیدی ساخته اند که به کاهش ترافیک شهری کمک می کند. با کمک این سیستم سرعت خودروهای خوران در تقاطع ها درون یک حباب مجازی ایمن کنترل می شود و نیازی به توقف خودرو نیست.

گروهی از محققان آژانس تحقیقات، فناوری و علوم سنگاپور این سیستم را ساخته اند. آنها معتقدند با ترکیب یک «سیستم هوشمند کنترل کروز» با سیستم ارتباط میان خودروها، می توان از شر چراغ راهنمایی در آینده نزدیک خلاص شد.

به گفته محققان چنین سیستمی براساس «نیروی انفجار تطبیقی» فعال می شود. به عبارت دیگر هنگامیکه فاصله میان دو خودرو کاهش می یابد و آنها سد راه یکدیگر می شوند، نیرویی آنها را از هم دور می کند اما این فرایند ربطی به ترمز کردن یا کاهش سرعت ندارد. بلکه سیستم با توجه به اطلاعاتی که از سیستم ارتباطی میان خودروها نصب شده می تواند مسافت و سرعت آنها در تقاطع ها کنترل کند.

اطلاعات تمام خودروها وارد الگوریتمی می شود که ناظر بر تقاطع های خاصی است. سپس یک مسیر امن را از طریق تنظیم خودکار سرعت برای خودرو ارائه می کند.

محققان در آزمایش های خود حتی با شبیه سازی تقاطع های پرترافیک و پیچیده، این الگوریتم را آزمایش کردند و متوجه شدند حتی در شرایط سخت نیز انطباق سرعت کار چندان مشکلی نیست.

کد خبر 75237

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha