کد خبر 75250
۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۵
مسیر ساوه - مشهد کوتاه‌تر می‌شود

پرشین خودرو: نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی گفت: محور قدیم ساوه سلفچگان از محورهای پرتردد استان مرکزی به شمار می رود.

به گزارش  پرشین خودرو، محمدرضا منصوری در آئین کلنگ‌زنی احداث زیر گذر سه راهی آوه واقع در محور قدیم ساوه سلفچگان افزود: حجم بالای تردد خودروها در این محور با وجود احداث اتوبان ساوه سلفچگان این محور را به عنوان یکی از راه‌های پرتردد و پرحادثه تبدیل کرده است.

وی بیان کرد: رفع نقاط حادثه خیز و تعریض این محور از ساوه تا سه راهی آوه در دستور کار قرار گرفت و با اخذ دستور از وزیر راه و شهرسازی برای تعریض این محور، اعتبار ملی نیز برای احداث زیرگذر در یکی از نقاط حادثه خیز واقع در سه راهی شهر آوه جذب شد.

وی با اشاره به به محدود بودن اعتبارات دولتی برای اجرای پروژه‌های عمرانی و خدماتی اظهار کرد: با وجود محدودیت در اعتبارات متاثر از اعمال تحریم‌ها و کاهش فروش نفت، اما با تلاش‌های صورت گرفته اقدامات خوبی در حوره انتخابیه در حال اجراست.

نماینده ساوه و زرندیه در خانه ملت افزود: مطالبات و نیازهای مردم بسیار زیاد است، اما اعتبارات موجود کفاف اجرای این پروژه‌ها و برآوردن مطالبات را نمی‌دهد.

وی از مدیران استانی و شهرستان خواست با توجه به پاسخگو نبودن اعتبارات استانی تمام تلاش خود را برای جذب اعتبارات ملی در راستای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام یا تعریف پروژه‌های جدید با عنایت به نیاز مردم بکار بندند.

منصوری در ادامه با اشاره به اینکه شهرستان ساوه در سال‌های گذشته در حوزه جذب اعتبارات استانی در رده‌های هفتم یا هشتم قرار داشت، افزود: با تلاش های صورت گرفته شاهد ارتقای رتبه شهرستان های ساوه و زرندیه از هشتم به رتبه نخست هستیم و میزان تخصیص اعتبارات در سال جاری نسبت به سال گذشته نیز حدود 70 درصد رشد داشته است.

وی تاکید کرد: با توجه به رشد 70 درصدی اعتبارات استانی در ساوه و زرندیه اما باید گفت که صرفا جذب اعتبارات استانی قابل قبول نیست بلکه باید تلاش شود تا اعتبارات ملی برای توسعه شهرستان جذب شود.

به گفته منصوری در سایه اتحاد و همدلی بین مسئولان است که می توان با اجرای پروژه‌ها و طرح‌های متعدد مطابق با نیاز مردم به توسعه و پیشرفت این دو شهرستان شتاب بخشید.

وی در ادامه با اشاره به تخصیص اعتبار ملی برای محور ساوه به گرمسار اظهار کرد: با تخصیص این اعتبار مسیر ساوه تا مشهد به طول 160 کیلومتر کاهش یافته و یک راه میانبر برای صرفه جویی در زمان به میزان دو ساعت و صرفه جویی در مصرف سوخت احداث می‌شود.

به گزارش ایسنا، معاون استاندار و فرماندار ساوه نیز گفت: سه راهی آوه از جمله نقاط حادثه خیزی است که در محور قدیم ساوه به سلفچگان واقع شده است.

محمد بهاروند با اشاره به ترافیک سنگین این محور و تردد روزانه نزدیک به 12 هزار خودروی سبک و سنگین در این محور اظهار کرد: این حجم تردد موجب بروز سوانح رانندگی متعددی در این مسیر شده و همه ساله شاهد بوقوع پیوستن حوادث ناگواری در این محور هستیم که تعداد زیادی از هموطنان ما جان خود را از دست داده یا مصدوم می شوند.

وی بیان کرد: سوانح قابل توجه این محور ناشی از تردد سنگین خودروها به عنوان یک معضل در جلسه شورای تامین استان مطرح شد و با تاکید بر ضرورت ایمن سازی این محور و برطرف کردن نقاط حادثه خیز با توجه به محدودیت اعتبارات از سوی دولت اعتبار ویژه‌ای به همین منظور اختصاص یافت و نهایتا با تخصیص اعتبار از سوی دولت عملیات اجرایی برطرف کردن این نقطه حادثه خیز در دستور کار اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قرار گرفت.

بهاروند با اشاره به ایمن سازی موقتی که در گذشته در این نقطه حادثه خیز صورت گرفته است، گفت: در سه راهی آوه به دلیل شیب غیراصولی و به عنوان محوری که متصل کننده شهر ساوه به آوه و استان قم است در مواقع بارندگی و نیز افزایش ترددها همواره شاهد بروز تصادفات جرحی بودیم که با ایمن سازی موقت و مناسب سازی جاده تا حدودی خطرات آن کاهش یافته و راهکار اصلی برای حذف تصادفات در این نقطه، احداث تقاطع غیر همسطح بود که در دستور کار قرار گرفت.

در ادامه حجت‌الاسلام نکوئی ماهانی امام جمعه شهر آوه ضمن تقدیر از اقدام ارزشمند دولت برای احداث تقاطع غیرهمسطح در یکی از نقاط پرحادثه و پرتردد استان مرکزی خواستار تسریع در شروع بکار پیمانکار و بهره برداری از این طرح تا قبل از رسیدن فصل سرما و بارندگی ها شد.

وی بیان کرد: تلاش برای جلب رضایت مردم به مثابه جلب رضایت الهی است و مسئولان بدانند که کار برای رضای خدا مورد تقدیر مردم قرار خواهد گرفت.

آوه در سال 1392 در تقسیمات کشوری به شهر ارتقا یافت و با جمعیتی بالغ بر 4500 نفر در 35 کیلومتری شهرستان ساوه و حدفاصل بین ساوه و قم قرار دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی نیز در حاشیه این مراسم به حجم تردد قابل توجه در محور قدیم ساوه به سلفچگان اشاره کرد و به ایسنا گفت: در این محور روزانه بیش از 11 هزار وسیله نقلیه تردد می‌کنند که 43 درصد از این میزان تردد مربوط به خودروهای سنگین است.

وی ادامه داد: این حجم تردد قابل توجه می‌طلبد تا این محور مناسب‌سازی و ایمن‌سازی شود و نقاط حادثه‌خیز آن نظیر سه راهی آوه رفع خطر شود که این مهم در دستور کار سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قرار گرفت.

بهرامی نیا احداث زیرگذر را مهمترین راهکار برای رفع این نقطه حادثه خیز دانست و اظهار کرد: این طرح با صرف اعتباری بالغ بر 800 میلیون ریال ظرف مدت پنج ماه توسط پیمانکار عملیاتی خواهد شد.

وی طول این زیر گذر را 34 متر و عرض آن را 8.20 متر و ارتفاع آن را 5.5 متر اعلام کرد که عملیات اجرایی آن با سرعت صورت خواهد گرفت.

آوه در سال 1392 در تقسیمات کشوری به شهر ارتقا یافت و با جمعیتی بالغ بر 4500 نفر در 35 کیلومتری شهرستان ساوه و حدفاصل بین ساوه و قم قرار دارد.

 

کد خبر 75250

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha