فراموشی برای به روز کردن قطعه سازان غیر متمول!

پرشین خودرو: زهی خیال باطل که دوستان از فرنگ آمده این بار تنها لقمه های آماده را برای کار انتخاب کرده و دیگر قرار نیست خودشان لقمه به دست کسی بدهند ...

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، در دوران تحریم و حتی قبل از آن، صنعت قطعه سازی کشور توانست برخی از نگرانی های صنعت خودرو را رفع کند البته شاید با کم و کاستی های زیاد اما به هر حال این مهم باعث شد چرخه صنعت بالادستی یعنی خودرو در سال های تحریم به حرکت خود ادامه دهد.

اما امروز و پس از گذر از دوران سخت تحریم صنعت خودرو و حالا که با توجه به گذر از تحریمT حال صنعت خودرو در حال بهتر شدن است نباید صنعت قطعه را فراموش کرد.

متاسفانه وقتی از صنعت قطعه سازی سخن به میان می آید، تنها چند اسم بزرگ و مجموعه ساز به ذهن ها خطور می کند و کسی یادش نمی آید که قطعه سازان کوچکتر نیز در همه این سال ها دوش به دوش مجموعه سازان متمول کار کرده و البته کمترین سود را برده اند.

برخی از این قطعه سازان حتی برای به روز شدن نیاز به کمک دولتی دارند زیرا سرمایه در گردشی وجود ندارد که بتوان به این امر مهم یعنی به روزرسانی تجهیزات اختصاص داد. در زمانی که سخن از ورود برندهای معتبر قطعه سازی جهان به ایران به میان آمد یعنی چند ماه قبل از تصویب برجام، بسیاری خوشحال از ورود اسم و رسم دارها، این خیال را در ذهن می پروراندند که با این ورود، سایه کهنگی و به روز نبودن از سر بسیاری از قطعه سازان کوچک برداشته شده و ایشان با کمک و سرمایه گذاری هم قطاران خود در فرانسه و آلمان و سایر مهمانان صنعت خودرروی کشور؛ نفسی تازه خواهند کشید.

حتی بسیاری از کارشناسان ابراز امیدواری می کردند که این حضور مجدد برندها منجر به تغییر آهنگ تولید در قطعه سازی های کوچک یا تعطیل و نیمه تعطیل شده و ادغام و مجموعه سازی های جدیدی رخ دهد.

اما در همان اولین حضور فرانسوی ها در ایران معلوم شد قرار نیست قطعه سازان بی نام و نشان اما توانمند به کار گرفته شوند و تنها قرار است پر اسم و رسم ها و مجموعه سازان متمول شریک تجاری دوستان فرانسوی خود شده و چرخ روی همان پاشنه ی قبلی خود بچرخد.

به گفته مدیرعامل وقت رنو پارس، این شرکت فرانسوی به دنبال همکاری با قطعه سازان متمول و قوی است و قرار نیست برای بالا آمدن سایر مجموعه های قطعه سازی کمکی صورت بگیرد.

البته مدیرعامل شرکت تامین کننده قطعات و لوازم یدکی یکی از خودروسازان داخلی نیز تایید کرد که تنها با به روزشده ها همکاری خواهند کرد و دست بقیه را نخواهند گرفت.

قطعه سازان بسیاری چشم به حضور برندهای مطرح دوخته بودند تا بتوانند با سرمایه گذاری آنها خود را به روز کرده و با قدرت بیشتری به فعالیت در صنعت خودرو بپردازند اما زهی خیال باطل که دوستان از فرنگ آمده این بار تنها لقمه های آماده را برای کار انتخاب کرده و دیگر قرار نیست خودشان لقمه به دست کسی بدهند.

کد خبر 75296

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha