صنعت به مجموعه سازان بزرگ نیاز دارد اما ...!

پرشین خودرو: یکی از راه های حل مشکلات قطعه سازان کوچک و متوسط، ادغام ایشان با یکدیگر است که می تواند مشکل سرمایه در گردش و بازار این قطعه سازان را نیز حل کند.

آرش محبی نژاد دبیر انجمن تخصصی صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان خودرو، در گفت وگو با خبرنگار پرشین خودرو، در مورد همکاری برندهای خارجی خودروساز با مجموعه سازان بزرگ ایرانی و حذف کوچک تر ها گفت: به هر حال هر کسی نظر خودش را دارد اما؛ ما معتقدیم که نباید برای بزرگ شدن و تولید مجموعه ساز، کوچکترها حذف شوند.

وی تاکید کرد: برخی معتقد هستند چون کل دنیا در صنعت قطعه سازی به سمت و سوی بزرگ شدن و مجموعه شدن رفته اند ایران نیز باید به این مسئله ورود کند که البته درست است اما؛ راه بزرگ شدن حذف کوچکترها و ضعیف تر ها نیست.

وی افزود: ادغام، سرمایه گذاری مشترک، مشارکت در پروژه ها و زیر پوشش قرار گرفتن کوچکتر ها توسط مجموعه های بزرگ از جمله راه هایی است که می تواند شرایط را تغییر دهد.

این فعال صنعت قطعه سازی کشور اظهار داشت: در دنیا به تازگی مدلی باب شده است به نام تیرمی یا تیرهاب که یک مگا ساپلایر است و در تعریف این مگاها باید گفت که قطعه سازان مختلفی در این مجموعه سازان بزرگ کار می کنند و برای خودروسازان همکاری با این مگاساپلارها به نفع است زیرا تعیین استاندارد کار و تهیه عهمه اقلام از یک مجموعه آسان تر خواهد بود.

وی تصریح کرد: خودروسازان یک خودرو را به 7 تا 14 دسته تقسیم می کنند و هر دسته را برای تولید به دست یک مگاساپلار می دهند. سپس مگاها به سراغ تیر وان ها(مجموعه سازان کوچک تر) می روند و قطعات مورد نظر را توسط این قطعه سازان کوچک تر تولید و به خودروساز تحویل می دهند.

محبی نژاد با اشاره به اینکه ادغام در ایران شدنی است خاطرنشان کرد: با ایجاد مگاساپلایرها در کشور جلوی از بین رفتن کوچکتر ها و پتانسیل کاری ایشان گرفته می شود و این مهم در همه دنیا به خوبی اجرا شده و پاسخ خوبی هم گرفته شده است.

کد خبر 75301

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha