استخدام غیر قانونی تاکسیرانان در آژانس های موبایلی

پرشین خودرو: رانندگان تاکسی که این روزها از کسادی بازار، ناشی از حضور اپلیکیشن های حمل و نقل در ناوگان عمومی شهر ناراحت هستند و در مواردی اقدام به اعتراض کرده اند، در اقدامی غیرمجاز از سوی اسنپ استخدام می شوند.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، در هفته ی جاری برای ورود به محدوده ی طرح ترافیک نیاز به خودرو داشتم و به همین دلیل با سفارش اسنپ به مورد عجیبی برخورد کردم. بعد از انتخاب مبدا و مقصد سفر، زمانی که مشخصات راننده و ماشین مورد نظر برایم ارسال شد با نوع ماشین که البته غیرمنتظره هم بود روبرو شدم. نوع ماشین: سمند زرد!

تا جایی که می دانستم ایران خودرو به استثنای تاکسی اقدام به تولید خودروی زرد رنگ نکرده است. باز هم شک داشتم که این سرویس اینترنتی برخی قوانین تاکسیرانی را زیر پا گذاشته و اقدام به جذب راننده های تاکسی در سیستم حمل و نقل خود کرده باشد اما با رسیدن خودرو در محل مورد نظر این شک تبدیل به یقین شد.

خودرویی که سرویس من را قبول کرده بود یک دستگاه تاکسی سمند بود! تا چند لحظه در ذهن خود درگیر بودم که چطور می شود خودرویی که باید تحت نظر سازمان تاکسیرانی اقدام به سرویس دهی به شهروندان نماید جذب این اپ موبایلی شده است.

بعد از چند دقیقه و صحبت هایی که با راننده تاکسی-اسنپ داشتم متوجه شدم که این مورد به صورت گسترده در حال انجام است و نکته ی جالب این داستان جایی به چشم می آید که با وجود اپلیکیشن «کارپینو»که مختص رانندگان تاکسی حرفه ای سازمان تاکسیرانی است همچنان تاکسیرانان به استخدام شرکت های خصوصی درآمده و جابجایی مسافر مشغول می شوند.

به گزارش پرشین خودرو، برای اطمینان از این که استخدام رانندگان تاکسی در اپلیکیشن اسنپ با مجوز های لازم انجام شده است یا نه اقدام به تماس با مرکز پشتیبانی این اپ موبایلی کردیم که در پاسخ این سوال از اپراتور که استخدام رانندگان تاکسی با مجوز انجام می شود؟ شنیدیم که برای این قراردادها مجوزهای لازم از مراجع ذیربط کسب شده است اما در تماسی که با روابط عمومی سازمان تاکسیرانی داشتیم صدور هر گونه مجوز برای رانندگان تاکسی به منظور استخدام در اپ های تاکسی موبایلی به شدت تکذیب شد.

مساله ای که در اینجا مطرح می شود این است که طبق قانون فعالیت تاکسی ها در آژانس و سایر موسسات مشابه غیرقانونی بوده و باعث برخورد سازمان تاکسیرانی با رانندگان خواهد شد و سوال اصلی و بزرگ اینجاست که اسنپ به پشتوانه کدام مجوز اقدام به این کار کرده است؟

کد خبر 75318

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha