کد خبر 75330
۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۸
 ترافیک سنگین جاده شمال در هفته آینده

پرشین خودرو: رئیس پلیس راهور ناجا با اعلام آغاز طرح کنترل ترافیک جاده ای سفرهای عید سعید فطر از اول تیر گفت: پیش‌بینی می شود مانند تعطیلات نوروز تردد فشرده‌ای را از تهران به دیگر شهرها داشته باشیم.

به گزارش پرشین خودرو، به نقل از وزارت راه و شهرسازی، سردار تقی مهری در جلسه کمیسیون ایمنی راه‌ها گفت: امسال عید فطر با آغاز تعطیلات تابستانی مقارن شده که کار را برای پلیس راه جدی‌تر از سنوات گذشته کرده است.

وی از اخذ تصمیمات مناسب برای روان سازی ترافیک در جلسه کارگروه ویژه طرح ترافیک تابستان و عید سعید فطر با حضور همه دستگاه‌ها خبر و ادامه داد: پیش‌بینی پلیس این است که از ۳۱ خرداد شاهد خروج مسافران از تهران هستیم. سه محور کوهستانی مهم در شمال کشور داریم و به‌ غیر از جاده قزوین به سمت رشت که وضعیت بهتری از هراز و فیروزکوه دارد شاهد تردد فوق‌العاده‌ای در سایر محورها خواهیم بود و بنابراین طرح ویژه ترافیک را پیش‌بینی کرده‌ایم.

فرمانده راهور افزود: با آغاز طرح ترافیک تابستان و عید سعید فطر از اول تیرماه کلیه سازمان‌های مربوطه از قبیل اورژانس، سازمان راهداری، امداد خودرو و هلال احمر در سطح جاده‌ها مستقر می‌شوند و محدودیت و معدودیت ترددها تعریف خواهد شد که با پیش‌بینی‌های انجام شده نسبت به سال‌های گذشته ترافیک روان‌تر خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: یک باره جمعیت زیادی قصد دارند از جنوب البرز به سمت شمال البرز بروند که حجم ترافیک افزایش‌یافته و زمان تردد طولانی‌تر می‌شود. بنابراین هم از نظر امداد و نجات و هم اقداماتی که مربوط به کنترل مسیرها می‌شود از قیبل آمادگی بالگردها برای خدمات‌رسانی به مردم کاملا در آمادگی به سر می‌بیم.

رئیس پلیس راهور ناجا اضافه کرد: دوربین‌هایی که در سطح جاده‌ها نصب‌شده است به ما کمک خواهد کرد ترافیک را بهتر کنترل کنیم.

سردار مهری با بیان اینکه با سایت‌هایی که پلیس و وزارت راه و شهرسازی طراحی کرده‌اند امکان هدایت و کنترل ترافیک بالا رفته است، گفت: مردم از روز پنج شنبه سفرهای خود را آغاز می‌کنند که با احتساب تعطیلات عید فطر تا روز جمعه‌ هفته آینده به مدت ۱۰ روز ادامه خواهد داشت. بر همین اساس پیش‌بینی ما این است که درست مثل تعطیلات نوروز تردد فشرده‌ای را از تهران به دیگر شهرها داشته باشیم.

کد خبر 75330

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha