امضای قرار داد احداث کارخانه تولید تایر در زابل

پرشین خودرو: با حضور وزرای صنعت و کار و جمعی از نمانیدگان مجلس شورای اسلامی، قرارداد احداث کارخانه 50 هزار تنی لاستیک خودرو در شهرستان زابل به امضا رسید.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، در این مراسم که به میزبانی ایدرو برگزار شده بود مدیر عامل سازمان گسشترش و نوسازی صنایع ایران از تاخیر 2 ساله این طرح گفت.

منصور معظمی افزود: یکسال قبل کلنگ این طرح زده شد و قرار نبود کار به تعویق بیفتد اما بروز برخی مشکلات اجرای کار را به تعویق انداخت.

وی تصریح کرد: پیشرفت فعلی طرح 12 درصد بوده و امیدوارم با این قرار داد، کسیری و عقب ماندگی به سرعت جبران شود

سرمایه گذاری 100 درصدی ایدرو

در ادامه عباس فتحعلی ها معاون نوسازی و بهره برداری سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در مورد کلیات طرح کارخانه تایر سازی زابل گفت: این طرح در محل شهرک رامشار در نزدیکی شهرستان زابل اجرا می شودو هدف اصلی آن تولید 50 هزار تن تایر سبک و سنگین خواهد بود.

وی افزود: سازمان گسترش 100 درصد سرمایه گذاری این طرح را به رقم 8400 میلیارد ریال انجام داده پیمانکار قرار شده است ظرف 3 سال این پروژه را اجرایی و بعد از یکسال فعالیت آزمایشی واحد، مجموعه را تحویل دهد.

به گفته فتحعلی ها این کارخانه در مجموع 1344 شغل مستقیم در شهرستان ایجاد خواهد کرد.

معاون نوسازی و بهره برداری ایدرو در مورد پیمانکاران اجرای این طرح نیز گفت: یک کنسرسیوم ایرانی چینی مسوولیت را در دست دارد که شرکت سابیر در راس آن و شرکت poly چین در بدنه آن فعال خواهد بود.

به گفته وی 85 درصد سرمایه اجرای این طرح توسط فاینانس خارجی و 15 درصد توسط منابع داخلی تامین می شود.

سرمایه گذاری در مناطق محروم؛ اولویت دولت دوازدهم است

علی ربیعی وزیر کار،تعاون و رفاه اجتماعی در این مراسم ضمن قدردانی از وزارت صنعت و ایدرو برای حل و فصل مشکلات انجام کار از تصمیم دولت برای توجه ویژه به مناطق محروم خبر داد و افزود: در زابل تنها ساخت یک کارخانه مطرح نیست بلکه دولت نگاه چند وجهی به این طرح داشته و این فعالیت را در راستای برنامه خود در سرمایه گذاری در مناطق محروم می بیند.

وی ادامه داد: ما به دنبال این هستیم که سهم استان سیستان و بلوچستان را از GPD کشور افزایش دهیم و نرخ بیکاری را به پایین ترین سطح ممکن آن برسانیم.

ربیعی خاطرنشان کرد: در تایر سازی رامشار زابل بیش از 1000 نفر مستقیم به کار گرفته می شوند اما 2 برابر این تعداد شغل غیر مستقیم ایجاد می کند که این مهم بر روی وضعیت منطقه بی شک اثر قطعی خواهد گذاشت.

وی تصریح کرد: در سیستان و بلوچستان کار زیاد داریم و برنامه ریزی برای سرمایه گذاری در بخش خدمات، روستاها، صنعت ICT، بسته بندی مواد غذایی و گرردشگری در حال انجام است و در دولت دوازدهم خبرهای خوشی برای این استان محروم خواهیم داشت.

در آخر نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت ضمن تایید صحبت های ربیعی در مورد آینده استان سیستان و بلوچستان و برنامه های دولت در این منطقه گفت: این استان بزرگ است و ما باید برای همه مناطق آن فکری می کردیم بنابراین در جنوب این استان و در چابهار بحث صنعت فولاد را کلید زدیم. در ادامه پتروشیمی مکران نیز به کمک استان و اشتغال جوانان آن خواهد آمد.

وی افزود: ما بافت بلوچ که به دلیل سو مدیریت و خصوصی سازی نادرست تخریب و نابود شده بود را به زور از سازمان خصوصی سازی پس گرفتیم و فاز اول آن را راه اندازی خواهیم کرد تا باز هم بتوانیم شاهد تولیدات این مجموعه بزرگ باشیم.

وزیر صنعت در مورد کارخانه لاستیک سازی زابل نیز گفت: در شمال استان باید کاری می کردیم و به فکرمان رسید که در این منطقه لاستیک سازی تاسیس شود که هدفش صادرات 50 درصدی تولیداتش باشد یعنی کیفیت محصول آنقدر بالا باشد که صادرات آن تضمین شود.

وی به پیمانکار و مجری طرح پیشنهاد داد که در صورت اجرای این پروژه قبل از زمان تعیین شده پاداشی برای ایشان در نظر گرفته شود اما به شرط صحیح انجام شدن کار.

 

 

کد خبر 75332

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha