برترین پیشرانه‌های سال 2017 معرفی شد

پرشین خودرو: امسال، فراری برنده‌ی جایزه‌ی بهترین پیشرانه سال ۲۰۱۷ جهان شد. در بخش‌ پیشرانه‌های تازه‌وارد، کم‌مصرف، حجم ۲ تا ۴ لیتر، حجم ۱ تا ۲ لیتر و کمتر از ۱ لیتر هم برترین قوای محرک دنیا معرفی شدند.

به گزارش پرشین خودرو، زومیت نوشت: هرساله در اشتوتگارت آلمان، ۵۸ نفر از مشهورترین خبرنگاران صنعت خودروی دنیا، برای انتخاب بهترین پیشرانه‌ی تولیدی جهان، گرد هم می‌آیند. امسال هم قدرت پیشرانه در کنار مصرف سوخت و سایز نهائی، مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار بر منتخبین این همایش بوده و منجر به کسب بالاترین امتیاز، برای پیشرانه‌ی ۸ سیلندر فراری شده است.

فراری 488

این نمونه، در خودروی بسیار موفق و محبوب فراری 488 GTB استفاده می‌شود و ۶۶۰ اسب بخار قدرت دارد. بهترین پیشرانه‌ی سال، ۳.۹ لیتر حجم دارد و به لطف استفاده از فناوری توربوی دوگانه، گشتاور ۷۶۰ نیوتن‌متر تولد می‌کند. با توجه توانایی‌های فنی ایده‌آل در فراری 488 GTB، میانگین مصرف سوخت ۱۱.۲ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر برای این مدل، فراتر از انتظار است.

فراری 488 GTB برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت به زمان ۳ ثانیه احتیاج دارد و ظرف ۶.۴ ثانیه به سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. نهایت سرعت این خودرو، ۳۳۰ کیلومتر بر ساعت برآورد می‌شود و آستانه‌ی قیمت ۲۵۰ هزار دلار به همراه دارد.

بهترین پیشرانه‌ی تازه‌وارد

قوای محرک آکورا NSX که با فناوری مدرن هیبریدی هوندا ارائه می‌شود، به‌عنوان برترین پیشرانه‌ی جدید سال ۲۰۱۷ رسید. این مدل، از یک پیشرانه‌ی ۶ سیلندر بنزینی توئین‌توربو به حجم ۳.۵ لیتر و سه موتور برقی استفاده می‌کند. دو موتور الکتریکی در جلو قرار دارند که هرکدام قدرت ۳۷ اسب بخار و گشتاور ۵۳ نیوتن‌متر تولید می‌کنند؛ درحالی‌که موتور برقی سوم در قسمت عقب NSX، قدرت ۴۷ اسب بخار و گشتاور ۱۴۸ نیوتن‌متر به همراه دارد.

آکورا NSX

مجموع قدرت آکورا NSX با این سیستم، ۵۰۰ اسب بخار در دور موتور ۵۰۰۰ دور بر دقیقه است، اما گشتاور ۵۵۰ نیوتن‌متر از دور موتور ۲۰۰۰ دور بر دقیقه تولید خواهد کرد که برای ثبت سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت، در زمان ۳ ثانیه و ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت در زمانی حدود ۷ ثانیه کافی خواهد بود. این خودرو با میانگین مصرف سوخت ۱۴ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر و نهایت سرعت ۳۰۵ کیلومتر بر ساعت عرضه می‌شود؛ ضمن اینکه در نسخه‌ی پایه ۱۵۶ هزار دلار قیمت دارد.

بهترین پیشرانه‌ی کم‌مصرف و الکتریکی

البته تعریف خودروی سبز با مدل الکتریکی متفاوت است و یک محصول بنزینی یا هیبریدی می‌تواند با راندمان مطلوب، یک محصول دوستدار محیط زیست محسوب شود؛ اما در سال ۲۰۱۷، کارشناسان یک جایزه‌ی مشترک برای این بخش در نظر گرفتند و به اتفاق آرا، پیشرانه‌ی استفاده‌شده در تسلا مدل X و مدل S به جایگاه اول رسید.

پیشرانه تسلا

آنچه عجیب به نظر می‌رسد، حضور چند پیشرانه‌ی مختلف در محصولات تسلا است و هیئت داوران، اشاره‌ی مستقیمی به نوع خاصی از آن‌ها نکرده‌اند. این پیشرانه‌ها ظرفیت باتری ۷۵ تا ۱۰۰ کیلووات ساعت به همراه دارند و با هر شارژ کامل، تا مسافت ۶۲۰ کیلومتر حرکت می‌کنند؛ درحالی‌که آستانه‌ی قیمت سدان تسلا مدل S، حدود ۷۰ هزار دلار و کراس‌اوور تسلا مدل X، نزدیک به ۸۴ هزار دلار است.

تسلا X

خودروهای تسلا برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت، کمتر از ۳.۵ ثانیه زمان می‌برند و حدودا ظرف ۸ ثانیه پس از شروع حرکت، به سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسند. نهایت سرعت این خودروها، به ۲۱۰ تا ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

بهترین پیشرانه‌ی بالای ۴ لیتر

همان‌طور که قابل پیش‌بینی بود، پیشرانه‌ی ۶.۳ لیتری ۱۲ سیلندر فراری F12 برلینتا و مدل GTC4 لوسو، عنوان اول این گروه را به دست آورد. این پیشرانه با قدرت ۵۸۰ اسب بخار و گشتاور ۷۰۰ نیوتن‌متر، رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت در زمان ۳ ثانیه و نهایت سرعت ۳۴۰ کیلومتر بر ساعت فراهم می‌کند.

فراری لوسو GT4C

میانگین مصرف سوخت در فراری GTC4 لوسو، ۱۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است و با آستانه‌ی قیمت ۳۰۰ هزار دلار فروخته خواهد شد.

بهترین پیشرانه‌ی دنیا با حجم موتور ۲ تا ۴ لیتر

در این بخش، جوایز متعددی به پیشرانه‌های ۲ تا ۲.۵ لیتر، ۲.۵ تا ۳ لیتر، ۳ تا ۴ لیتر تنفس طبیعی و ۳ تا ۴ لیتر توربوشارژ اعطا شد. در گروه ۲ تا ۲.۵ لیتر، نمونه‌ی ۵ سیلندر توربوشارژ ساخت آئودی به مقام اول رسید که روی مدل‌های TTRS و RS3 استفاده می‌شود.

پیشرانه آئودی

نسخه‌ی RS آئودی TT با این پیشرانه‌ی ۲.۵ لیتری می‌تواند قدرت ۴۰۰ اسب بخار و گشتاور ۴۸۰ نیوتن‌متر به همراه داشته باشد تا ظرف ۳.۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و میانگین مصرف سوخت ۱۰ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر داشته باشد.

آئودی TTRS

در گروه پیشرانه‌های ۲.۵ تا ۳ لیتر، نمونه‌ی ۶ سیلندر تخت و توربوشارژ پورشه 911، بهترین مدل سال شد و امتیاز بیشتری در مقایسه با محصول بی‌ام‌و در مدل‌های M4 و M3 گرفت. از سویی دیگر، نسخه‌ی ۳.۹ لیتری تنفس طبیعی فراری که در مدل کالیفرنیا T استفاده می‌شود، در گروه خود، عنوان بهترین پیشرانه‌ی سال را دریافت کرد.

فراری کالیفرنیا T

مدل فعلی فراری کالیفرنیا T، قدرت ۵۵۲ اسب بخار و گشتارو ۷۵۵ نیوتن‌متر فراهم می‌کند که برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت در زمان ۳.۳ ثانیه و نهایت سرعت ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت کافی خواهد بود. قیمت نهائی کالیفرنیا T، با میانگین مصرف سوخت ۱۱ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر، نزدیک به ۲۰۰ هزار دلار است.

بهترین پیشرانه‌ی دنیا با حجم موتور ۱ تا ۲ لیتر

این گروه هم به زیر شاخه‌هایی تقسیم شده است که شامل بهترین نمونه‌ی ۱.۸ تا ۲ لیتر برای پورشه باکستر و کایمن، بهترین نسخه‌ی ۱.۴ تا ۱.۸ لیتر به نسخه‌ی استفاده شده در بی‌ام‌وi8 و عنوان بهترین پیشرانه‌ی ۱ تا ۱.۴ لیتر به پژو سیتروئن رسید که در نمونه‌های مختلف، از ۸۲ تا ۱۳۵ اسب بخار، قدرت دارند.

پورشه باکستر 718

نسل جدید پورشه باکستر و کایمن، با پیشرانه‌ی مجهز به توربوشارژ و اینترکولر به حجم ۲ لیتر ارائه می‌شود که قدرت ۳۰۰ اسب بخار و گشتاور ۳۸۰ نیوتن‌متر فراهم می‌کند. این خودرو که به نام پورشه 718 نیز شناخته می‌شود، ظرف ۴ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و ۱۰ ثانیه پس از شروع حرکت، سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت خواهد داشت. نهایت سرعت باکستر، ۲۸۰ کیلومتر بر ساعت است و با میانگین مصرف سوخت ۹.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر، آستانه‌ی قیمت ۵۷ هزار دلار به همراه دارد.

بهترین پیشرانه‌ با حجم کمتر از ۱ لیتر

فورد، سلطان بی‌رقیب پیشرانه‌های این گروه در سال‌های اخیر بوده است. برای سال ۲۰۱۷ نیز نسخه‌ی اکوبوست ۹۹۹ سی‌سی مدل فیستا، برای ششمین سال متوالی بهترین پیشرانه‌ی دنیا با حجم کمتر از ۱ لیتر شناخته شد.

فورد فیستا

فورد فیستا با پیشرانه‌ی ۱ لیتری اکوبوست، دو نسخه‌ی ۱۰۰ و ۱۲۵ اسب بخار دارد که میانگین مصرف سوخت هر دو مدل نزدیک به ۴.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است. فیستا با نمونه‌ی ۱۲۵ اسب بخار، ظرف ۱۰ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و به لطف گشتاور ۱۷۰ نیوتن‌متر، می‌تواند به نهایت سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. آستانه‌ی قیمت این خودرو، ۱۴ هزار دلار است.

کد خبر 75409

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha