جریمه 7 برابری برای قطعه سازان بی کیفیت ساز

پرشین خودرو: برنامه انجمن قطعه سازان برای تولید این است که در فاز اول هیچ قطعه ی بی کیفیتی به دست مشتری نرسد و در فاز تکمیلی هیچ قطعه بی کیفیتی امکان تولید نداشته باشد.

مازیار بیگلو دبیر انجمن قطعه سازان ایران در گفت وگو با خبرنگار  پرشین خودرو، با بیان مطلب گفت: اقدامات خوبی از زمان حضور هیات مدیره جدید در راس انجمن قطعه سازان انجام شده است و به دلیل فعالیت های اخیر خودروسازان نظام کیفی خود را کاملا تغییر دادند.

وی ادامه داد: بخشی از ضعف های موجود در خودروهای تولیدی به دلیل مشکل در کیفیت تولید و خدمات پس از فروش بود که در حال حاضر نگرش خودروسازان و قطعه سازان کاملا به موضوع کیفیت، گارانتی و وارانتی تغییر کرده است.

بیگلو تاکید کرد: از ابتدای سال 96 جریمه های بخش قطعه سازی افزایش چندین برابری پیدا کرد و این بدان معنی است که اگر قطعه سازی محصولی بی کیفیت تحویل دهد و قطعه نتواند زمان گارانتی را پشت سر بگذارد، از ضریب 3 تا 7 برابری جریمه خواهد شد.

وی افزود: آن قدر مبلغ جریمه افزایش پیدا کرده است که اگر قطعه سازی بر بی کیفیت سازی خود ادامه دهد، بسیار متضرر خواهد شد و بهتر این است که برای بهبود شرایط تولید، خط تولید محصولاتش را بهبود ببخشد.

دبیر انجمن قطعه سازان ایران خاطرنشان کرد: در این مدت انجمن دوره ها و کلاس های آموزشی مناسبی برای یکپارچه سازی نظام کیفی تشکیل داده است و اعضا نیز با استقبال از این کلاس ها، اولین قدم برای تغییر را محکم برداشتند.

وی با اشاره به تغییر و اصلاح فایروال در خط تولید قطعه سازان خودرو در دوره جدید، گفت: در برنامه جدید این خط آتش در آخر هر خط تولید قرار گرفته و قطعه بی کیفیت نمی تواند از آن عبور کند. حتی تصمیم گرفتیم این فایروال ها را در خط های تولید افزایش دهیم تا درصد خطا صفر شود.

کد خبر 75442

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha