دهیاری های خلخال به خودروهای مکانیزه حمل زباله تجهیز شدند

پرشین خودرو: فرماندار خلخال از تجهیز دهیاری های خوجین و اندبیل این شهرستان به 2 دستگاه خودرو مکانیزه حمل زباله خبرداد.

به گزارش پرشین خودرو،  فریدون بابایی روز شنبه در آئین تحویل این خودروها به دهیاری های اندبیل و خوجین از توابع بخش مرکزی خلخال افزود: یک دستگاه خودرو حمل زباله مکانیزه برای حمل زباله های روستای خوجین و یک دستگاه خودرو حمل زباله کمپرسی برای دهیاری روستای اندبیل با صرف 2 میلیارد و 250 میلیون ریال از اعتبارات دهیاری های این 2 روستا خریداری شد.

وی با قدردانی از تلاش مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری اردبیل در توجه به مشکلات دهیاری های این شهرستان و تجهیز دهیاری ها گفت: حمل غیراصولی و دفن غیربهداشتی زباله های روستاهای خلخال به ویژه روستاهای بخش مرکزی واقع شده در کنار راههای ارتباطی مشکل ساز شده و انتظار می رود با توجه ویژه مسوولان ذیربط به تجهیز دهیاری های خلخال به خودروهای جدید این معضل بزودی در تمام روستاهای مشکل دار منطقه برطرف شود.
بخشدار مرکزی خلخال نیز گفت: از 61 روستای دارای سکنه بخش مرکزی 40 روستا دارای دهیاری بوده که از این تعداد 50 درصد از دهیاری ها از امکانات خودرویی حمل زباله بهره مند هستند.

احمد قنبری افزود: روستای خوجین نخستین روستای این شهرستان است که با همکاری اداره کل امور روستایی استانداری اردبیل موفق به خرید خودرو حمل زباله مکانیزه شده است.
شهرستان خلخال با 95 هزار نفر جمعیت در 115 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.
بر اساس آمارهای موجود از مجموع یک میلیون و 248 هزار و 610 نفر جمعیت استان اردبیل 448 هزار و 554 نفر در یک هزار و 555 روستا سکونت دارند که از این تعداد یک هزار و 24 روستا بالای 20 خانوار هستند.
تاکنون 873 دهیاری در روستاهای بالای 20 خانوار استان راه اندازی شده که 407 هزار و 495 نفر جمعیت روستایی آن را پوشش می دهد.

ایرنا

کد خبر 75465

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha