کد خبر 75470
۳ تیر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۲
 رشد ۶۱ درصدی حمل‌ونقل کانتینری کشور

پرشین خودرو: مدیرعامل شرکت حمل‌ونقل کانتینری کشتیرانی از رشد ۶۱ درصدی حمل‌ونقل کانتینری توسط این شرکت خبر داد و گفت: ۹ خط بزرگ کانتینری دنیا به دلیل وضعیت بازار یا ورشکسته یا این‌که با یکدیگر ادغام شده‌اند.

به گزارش  پرشین خودرو،  حمزه کشاورز با بین این‌که از رشد 61 درصدی حمل‌ونقل دریایی کانتینر طی دو ماه ابتدایی امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: همه کریدورهای اصلی جهانی آسیا به اروپا، آسیا به خلیج‌فارس، هند به اروپا، اروپا به هند، اروپا به خلیج‌فارس و ... بعد ازتشکیل اتحادیه‌های استراتژیک، شاهد رشد کرایه حمل بودند و برخی از خطوط کشتیرانی توانستند از وضعیت قرمز خارج شده و در حالت (Back to black) قرار گیرند. البته تعدادی از آنها همچنان نیز در شرایط قرمز هستند اما زیان آنها به مراتب کمتر شده است.

وی افزود: سال گذشته علی‌رغم این‌که خطوط کانتینری دنیا زیانده شدند، اما شرکت حمل و نقل کانتینری توانست این سال را با سودآوری پشت سر بگذارد.

وی با اشاره به راه اندازی خط مستقیم بنادر کاندلا و موندرای هند به چابهار تصریح کرد: در حال حاضر 3000 کانتینر رزرو شده که در این مسیر باید حمل شوند و تعداد قابل‌توجهی هم تخلیه شده‌اند.

مدیرعامل شرکت حمل‌ونقل کانتینری کشتیرانی یادآور شد: در بازارهای جهانی کانتینری مدتی است که شاهد ادغام برخی شرکت‌ها و سپس تشکیل اتحادیه‌های استراتژیک به شرکت‌های باقی‌مانده هستیم به گونه‌ای که 9 خط بزرگ کانتینری ورشکسته یا ادغام و یا اینکه از سوی دیگر خطوط خریداری شدند.

کشاورز توضیح داد: از اول آوریل سال 2017 میلادی، خطوط باقی‌مانده، سه اتحادیه استراتژیک بزرگ تشکیل دادند. اتحادیه M2 که دو خط بزرگ مرسک و MSC را شامل می‌شود. دیگری OCEAN که خطوط کشتیرانی CMA CGM، کاسکو (که با China Shipping ادغام شده است)، اورگرین و OCCL در آن جای دارند. اتحادیه دیگر موسوم به THE Alliance است که شامل سه خط ژاپنی موسوم به NYK ، Kline و Mitsui O.S.K. Lines (که با هم ادغام شدند.) به علاوه کشتیرانی هاپاگ لوید آلمان (که با شرکت امارات متحده عربی موسوم به UASC ادغام شدند) و شرکت یانگ‌مینگ تایوان است که در نهایت منجر به تشکیل این اتحادیه شد.

به گفته وی، فعالیت این اتحادیه‌ها از اول آوریل شروع شد و هم‌زمان با آغاز به کار آنها شاهد افزایش قابل توجه کرایه‌های کانتینری در سطح دنیا بودیم و در حال حاضر کرایه مسیرها بین 60 تا 100 درصد افزایش یافته است.

کد خبر 75470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha