کد خبر 75490
۳ تیر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۶
رشد قیمت سهام خودرویی‌ها در بورس

پرشین خودرو: در اولین روز معاملات بورس تهران در این هفته دماسنج بازار سرمایه ۸۳ واحد افت کرد، ولی شاخص کل هم وزن با ۵۰ واحد رشد مواجه شد. امروز اکثر بانک‌ها و موسسات اعتباری با روند کاهشی در قیمت سهامشان مواجه شدند.

به گزارش پرشین خودرو،  امروز شنبه از ابتدای باز شدن معاملات، دماسنج بازار سرمایه پس از اندکی رشد در کانال نزولی قرار گرفت و در نهایت با ۸۳ واحد افت نسبت به آخرین روز کار هفته گذشته به رقم ۷۸ هزار و ۶۵۲ واحدی رسید اما شاخص کل هم‌وزن پس از ۵۰ واحد رشد عدد ۱۸ هزار و ۱۴ واحدی را تجربه کرد. علاوه بر این شاخص آزاد شناور با ۱۷ واحد کاهش به رقم ۸۵ هزار و ۶۰۸ واحدی رسید و شاخص بازار اول و دوم نیز هر یک به ترتیب ۷۶ و ۷۹ واحد افت کرد.

امروز نماد معاملاتی بانک ملت بیشترین تاثیر منفی را روی دماسنج بازار سرمایه گذاشت و پس از آن پالایش نفت بندرعباس، گروه مپنا و پالایش نفت تهران بیشترین نقش کاهنده را روی شاخص داشتند. در طرف مقابل نماد توسعه معادن روی ایران سعی کرد شاخص کل بورس را مقداری بالا بکشد همچنین نمادهای ایران‌خودرو، خدمات انفورماتیک و کالسیمین نیز سعی در رشد دماسنج بازار داشتند.

در اولین روز معاملات تالار شیشه‌ای در این هفته خودرویی‌ها نسبت به هفته گذشته شرایط بهتری را تجربه کردند و تعداد بیشتر نمادهای این گروه با رشد در قیمت پایانی مواجه شدند اما در گروه بانک‌ها و موسسات اعتباری روند چندان مطلوب نبود و اکثریت نمادها در این گروه شاهد افت در قیمت پایانی بودند.

موضوعاتی که درباره بانک‌ها و موسسات مالی واعتباری در این روزها رخ داده و بی‌اعتمادی تعدادی از سپرده‌گذاران بانکی را در پی داشته سبب شده که این جو منفی به نمادهای بورسی موسسات مالی و بانک ها هم کشیده شود و قیمت تعدادی از سهم های این گروه نیز روند کاهشی را در پیش گیرند.

در گروه فرآورده‌های نفتی کک و سوخت هسته‌ای امروز شرایط قیمت سهم‌ها رو به کاهش بود به طوری که تعدادی از پالایشی‌های این گروه در افت هر چه بیشتر دماسنج بازار تاثیر بسزایی داشتند اما امروز در گروه قند و شکر شرایط تا حدودی متفاوت بود و اکثر نمادهای این گروه توانستند در قیمت پایانی رشد داشته باشند. به طوری که در تعدادی از نمادهای این گروه شاهد صف خرید بودیم.

در گروه رایانه و فعالیت‌های وابسته به آن نیز تعداد زیادی از نمادها اندکی در قیمت پایانی خود رشد کردند و در مقابل سه نماد آسان‌پرداخت پرشین، افرانت و همکاران سیستم مقداری روند کاهشی را تجربه کردند.

ارزش معاملات بورس تهران امروز به رقم ۱۱۱ میلیارد و ۹۱۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۴۲۸ میلیون و ۷۰۶ هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۲۷ هزار و ۹۰۷ نوبت داد و ستد بود.

آیفکس نیز امروز ۵.۱ واحد رشد کرد و به رقم ۸۹۸.۴ رسید. ارزش معاملات فرابورس ایران به رقم ۱۹۱ میلیارد تومان بالغ شد که این رقم در مجموع ناشی از معامله یک میلیارد و ۱۱۱ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی بیش از ۲۸ هزار نوبت داد و ستد بود.

کد خبر 75490

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha