کد خبر 75526
۴ تیر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۴

پرشین خودرو: احسان علیخانی در برنامه شب گذشته «ماه عسل» میزبان رئیس سازمان زندان‌ها و رئیس کمیته امداد امام خمینی بود.

به گزارش«پرشین خودرو»، بیست‌وپنجمین برنامه ماه عسل میزبان رئیس سازمان زندان‌ها و همچنین پرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) بود.

در ابتدای برنامه احسان علیخانی گفت: امسال با خیلی از نهادها و مراکز دانشگاهی صحبت کردیم. یکی از این نهادها سازمان زندان‌ها بود که می‌توانست بسیار به ما کمک کند و به همین دلیل با آقای آذری گفتگو کردیم و پس از آن با آقای جهانگیر موضوع را مطرح کردیم و در دو، سه جلسه سوژه‌هایی را که در نظر داشتیم، مشخص کردیم. سپس به زندانیانی رسیدیم که سال‌هاست به علت بدهی مالی در زندان هستند و این برای من خیلی جالب بود. در نهایت به طرح آزادی زندانیان رسیدیم و حالا هم که با محبت مردم مواجه شدیم.

جهانگیر، رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی ادامه داد: از سال77 تاکنون در سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری بحث کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها مورد تأکید بود؛ بنابراین قوه قضائیه در این رابطه اقداماتی را شروع کرد.

وی افزود: ما زندانیانی داریم که محکومیت خود را سپری کرده‌اند و به دلیل ناتوانی در پرداخت جریمه مالی در زندان به سر می‌برند و مردم ما که ارزش‌ها برایشان مهم است به محض اینکه شما در برنامه ماه عسل از آنها برای این اقدام خداپسندانه دعوت کردید این کار غرور آفرین را انجام دادند.

دربخش دیگر برنامه احسان علیخانی اعلام کرد که 17 میلیارد تومان در طرح آزادی زنذانیان جمع شده است و این اتفاق بی‌نظیر است.

دکتر جهانگیر در بخشی از برنامه اظهار کرد :رئیس قوه قضائیه این کمپین را تأیید و مبلغ ٢٠ میلیون تومان کمک کرد. مبلغ ١٠ میلیون تومان نیز وزیر محترم دادگستری به این عمل خیر اختصاص داد و در نهایت جناب آقای فتاح ؛ ریاست کمیته امداد مبلغ ٥٠٠ میلیون تومان به کمپین آزادی زندانیان هدیه کردند.

وی در خصوص شرایط آزادی زندانیان عنوان کرد: ما همه کسانی که مدت محکومیت خود را گذرانده‌اند و در حال حاضر بدهکار شناخته می‌شوند را مشمول آزادی قرار ندادیم بلکه فقط کسانی که شرایط لازم را داشته باشند؛ از جمله این شرایط یکی فقدان سابقه کیفری است، دیگر اینکه خانواده داشته باشد و خانواده آنها نیارمند باشند سومین شرط این است که در کارهای فرهنگی زندان شرکت کرده باشد. همچنین، کلاس‌های اخلاق و مهارت زندگی را گذرانده باشند این شرایط آزادی یک زندانی است.

جهانگیر درباره کمک مالی 17 میلیارد تومانی مردم بیان کرد: بعد از لطف مردم بر اساس اولویت‌بندی که داشتیم زمینه آزادی زندانیان را فراهم می‌کنیم، و از 1000 نفر زندانی گذشت خواهیم کرد.

بعد از رفت و برگشت رسانه‌ای مهندس فتاح رئیس کمیته امداد در قاب ماه عسل حضور پیدا کرد.

در ادامه احسان علیخانی با اعلام یک خبر گفت: ما به 193 هزار حامی برای طرح محسنین نیاز داشتیم اما اکنون 440 هزار حامی ثبت‌نام کردند.

فتاح گفت: حالا دیگر اینقدر روند عاطفه زیاد است که برخی خانواده‌ها به جای یک حامی چند حامی دارند و در حال افزایش تعداد حامیان هستیم.

فتاح در خصوص برکت حضور در این طرح عنوان کرد: عزیزانی که وارد این فضا می‌شوند و تکفل عزیزان را بر عهده می‌گیرند می‌گویند زندگی‌مان تغییرات بسیاری داشته است و این حال خوب به واسطه محسنین به وجود آمده است.

 

 

 

منبع: جام جم

کد خبر 75526

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha