چهره‌های مشهور از چه خودروهایی استفاده می‌کنند؟

پرشین خودرو: بسیاری از مردم جهان علاقه دارند بدانند، چهره‌های مشهور از چه خودروهایی استفاده می‌کنند و علاقه‌مندان دنیای خودرو نیز بیش از هر چیز راجع به خودروهای افراد شناخته شده در حوزه‌های ورزش، هنر و سیاست کنجکاوی می‌کنند.

به گزارش پرشین خودرو، چهره‌های مشهور و به طور معمول ثروتمند نیز معمولا خودروهایی لوکس انتخاب می‌کنند که کمتر کسی به آنها دسترسی دارد، اما در این میان بعضی از آنها راه دیگری برای خاص بودن برمی‌گزینند. در واقع این افراد نامدار با صرف هزینه بسیار زیاد، زیباترین و جذاب‌ترین خودروهای روز دنیا را تبدیل به زشت‌ترین و عجیب‌ترین نمونه‌ها می‌کنند.

 اغلب این خودروها سفارشی هستند و بیشتر افراد مشهور چنین خودروهایی را به شرکت‌های خودروسازی مطرح جهان سفارش می‌دهند. به آسانی نمی‌توان گفت علت انتخاب و هزینه ‌کردن برای چنین خودروهایی چه می‌تواند باشد. واقعیت این است که مشتری خودرویی را سفارش می‌دهد و سازنده بدون توجه به سابقه‌ای که در خودروسازی دارد، آن را به همان شکل و رنگ می‌سازد!

لامبورگینی گالاردو Lamborghini Gallardo

به نظر می‌رسد چهره‌های مشهور جهان علاقه زیادی به خودروی لامبورگینی دارند، اما با انتخاب رنگ‌ها و مدل‌های عجیب همه را حیرت‌زده می‌کنند. لامبورگینی گالاردو که رایج‌ترین محصول تولید شده لامبورگینی است، خودرویی اسپرت و جوان‌پسند و البته بسیار لوکس به شمار می‌رود. این مدل لامبورگینی به شکلی که در کارخانه تولید می‌شود، به حد افراطی اسپرت شده است. با وجود این، یکی از چهره‌های ثروتمند آمریکایی گالاردویی سفارش داده که فقط علامت لامبورگینی را با خود همراه دارد و چهره بسیار متفاوتی از این خودروی لوکس به نمایش می‌گذارد. به نظر می‌رسد چنین زرق و برقی چهره واقعی این خودرو را از نظر پنهان کرده است، اما بی‌شک سفارش چنین خودرویی سود بسیاری برای تولیدکننده خواهد داشت.

گالاردو بیش از هر مدل دیگر لامبورگینی مورد استقبال قرار گرفت و فقط در سه سال اول تولید، بیش از 5000 دستگاه از این مدل تولید شد. واژه گالاردو در زبان اسپانیایی به معنای دلیر و در زبان ایتالیایی به معنای ضربه زننده است. ظاهر این خودرو نیز بخوبی هر دو صفت را در این مدل لامبورگینی به نمایش گذاشته است. گالاردو قدرتی بین 550 تا 750 اسب بخار دارد.
هدف لامبورگینی از تولید این مدل خودرو ابتدا رقابت با خودروی فراری 360 بود، اما اکنون سیستم چهار چرخ متحرک این خودرو، آن را از خودروهای رقیب متمایز کرده است. حتی شهر کارخانه مادر لامبورگینی، آئودی، به سیستم چهار چرخ متحرک خاص این شرکت به نام کواترو (Quattro) معروف بود، البته سیستم چهار چرخ متحرک لامبورگینی متفاوت از این سیستم است. قیمت این خودرو در بازار جهانی از حدود 182 هزار دلار (686 میلیون تومان) آغاز می‌شود.

لامبورگینی اَوِنتادور Lamborghini Aventador

در محدوده زمانی که خریدن خودروهای گرانقیمت و تغییر شکل آنها به بدترین شکل ممکن بین چهره‌های سرشناس رایج شده بود، یکی از چهره‌های هنری آمریکا، لامبورگینی به رنگ صورتی سفارش داد! گرچه لامبورگینی تاکنون رنگ‌های متفاوتی مثل زرد و نارنجی وارد بازار کرده است، اما رنگ این لامبورگینی بیشتر شبیه آدامس بادکنکی صورتی و متفاوت از رنگ‌های خاص سایر لامبورگینی‌ها بود.

لامبورگینی اونتادور به دلیل ویژگی‌های ظاهری خاص و متفاوت از دور نیز قابل تشخیص است. این خودرو نخستین بار سال 1390/ 2011 رونمایی شد، قدرتی معادل 691 اسب بخار دارد و حداکثر سرعت آن 350 کیلومتر در ساعت است. اونتادور یک خودروی اسپرت دو در است و بدنه با خطوط شکسته و تیز طراحی شده است. جعبه‌دنده این مدل لامبورگینی یکی از پیشرفته‌ترین جعبه‌دنده‌ها در نوع خود است که فاصله تعویض دنده برابر 50 میلی ثانیه را دارد و آن را به خودرویی بهینه تبدیل کرده است. قیمت لامبورگینی اونتادور در بازار جهانی حدود 400 هزار دلار (تقریبا 1/5 میلیارد تومان) است.

ب‌ام‌و آی 8 BMW i8

به نظر می‌رسد، جوانان ثروتمند مشهور جهان به رسم پیشکسوتان خودروهای عجیب و غریب سفارش می‌دهند. ظاهر این خودروهای سفارشی بیش از آن که متفاوت و جذاب باشد، زشت و گاهی غیرقابل تحمل است. یکی از چهره‌های بسیار جوان، اما مشهور آمریکایی در اقدامی عجیب، خودروی 140 هزار دلاری خود را به شکلی در آورده که زنگ زده به نظر می‌رسد. به این ترتیب شما هم اگر خودرویی دارید که سال‌ها در حال خاک خوردن است و بدنه آن زنگ زده، می‌توانید از آن به عنوان خودرویی متفاوت و حتی امروزی استفاده کنید.

ب‌ام‌و آی‌هشت، یک خودروی هیبریدی اسپرت به شمار می‌رود که مصرف سوخت آن فقط 2/5 لیتر در هر 100 کیلومتر است. همچنین آلایندگی این خودرو به تولید 59 گرم دی‌اکسیدکربن در هر کیلومتر محدود می‌شود و به همین دلیل خودروی دوستدار محیط‌زیست به شمار می‌رود. علاوه بر این ب‌ام‌و آی‌هشت در 4/4 ثانیه از سرعت صفر به 100 کیلومتر در ساعت می‌رسد و حداکثر سرعت آن با موتور بنزینی 250 و در حالت الکتریکی 120 کیلومتر در ساعت است.

فروش این خودرو از اواسط سال 1393/ 2014 تا آبان سال گذشته بیش از 10 هزار خودرو بوده است. به این ترتیب آی‌هشت تاکنون رکورددار پرفروش‌ترین خودروی اسپرت الکتریکی بخصوص در آمریکا، انگلیس و آلمان بوده است. قیمت این خودرو در بازار جهانی از حدود 145 هزار دلار (547 میلیون تومان) آغاز می‌شود.

دیلوِران DeLorean

دیلوران، خودروی متفاوتی است که سال‌ها قبل، آینده‌نگرانه طراحی شده است. شهرت این خودرو در زمان خود به حدی بود که گفته می‌شد همه امکانات یک خودروی مدرن را دارد و فقط پرواز نمی‌کند! ویژگی ظاهری متفاوت این خودرو نیز باز شدن درها رو به بالاست. شاید به دلیل همین درهای عجیب است که دیلوران مورد استقبال چهره‌های مشهور جهان قرار گرفته است. البته این ویژگی در کنار ظاهر عجیب و نه‌چندان زیبای خودرو باعث شده تا در مجموع، استقبال کمی از آن شود. کارخانه سازنده اعلام کرده است که در سال، حدود 50 نفر حاضرند برای خرید این خودروی نه چندان زیبا با قیمت بالا هزینه کنند. به نظر می‌رسد آنها مساله‌ای با این تعداد افراد ندارند و تولید این خودرو همچنان برای علاقه‌مندان این خودرو ادامه دارد.

دیلوران در رده خودروهای اسپرت قرار می‌گیرد و تنها خودروی تولید شده در شرکتی با همین نام است. این خودرو از سال 1360/ 1981 به مدت دو سال در ایرلند شمالی و ایالت تگزاس آمریکا تولید شد و بعد از آن از سال 1387/ 2008 تاکنون نیز تولید آن از سر گرفته شده است. قیمت این خودرو در بازار جهانی سال جاری حدود100 هزار دلار (تقریبا 380 میلیون تومان) برآورد شده است.

قدبلندهای عجیب

این خودروی بنفش و سبز در واقع یک بیوک سنتورین (Buick Centurion) مربوط به سال 1351/ 1972 بوده که ارتفاع آن بالا رفته و از چرخ‌های 32 اینچی در آن استفاده شده است. این سبک خودروها فرهنگ خاص خود را می‌طلبد و در میان علاقه‌مندان دنیای خودرو طرفداران خاص خود را دارد. دارن مک فادن (Darren McFadden)، بازیکن راگبی مشهور آمریکایی، چنین خودرویی برای استفاده در شهر انتخاب کرده که می‌توان گفت از عجیب‌ترین خودروها برای رانندگی یک چهره مشهور است.

افزایش ارتفاع خودرو از سطح زمین و تغییر نقطه ثقل خودرو، از لحاظ فنی بیشتر برای کامیون‌ها و خودروهای بزرگ و سنگین امکانپذیر است. همچنین برای وسایل نقلیه‌ای که سیستم ترمز آنها مطابق قطر چرخ‌ها تنظیم شده باشد، قابل انجام است. در غیر این صورت خطر چپ شدن یا تحت‌فشار قرار گرفتن اجزای دیگر خودرو وجود دارد. معمولا بدنه مدل‌هایی از خودروهایی مثل شورلت، الدوزمبیل، بیوک و کادیلاک به این حالت تغییر شکل پیدا می‌کنند. این خودروها به دلیل شکل عجیب و غریب و چرخ‌های بیش از اندازه بزرگ، منفورترین خودروهای جهان از نظر ظاهر هستند.

یکی از نمونه‌های معروف این خودروها‌های رایزر (Hi-Risers) است. این خودرو ترکیبی از بدنه سدان دارد که قطر چرخ‌ها در آن افزایش یافته و به حد قابل ملاحظه‌ای بالا رفته است. معمولا قطر چرخ‌ها در چنین خودروهایی بین 20 تا 30 اینچ است و در چند نمونه نادر تا 50 اینچ نیز می‌رسد. های‌رایزر را نمی‌توان خودرویی شاسی‌بلند نامید، اما چرخ‌های آن به‌شکل عجیبی بلند است و بدنه آن همتراز یک خودروی شاسی بلند قرار گرفته است. این خودرو گاه به شوخی آسمانخراش نامیده شده است!

جام جم

کد خبر 75546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha