شناسایی 45 نقطه حادثه خیز در محورهای مواصلاتی آذربایجان غربی

پرشین خودرو: رئیس پلیس راه آذربایجان غربی از نصب 52 دوربین ثبت تخلفات جاده‌ای در محورهای استان خبر داد.

‌به گزارش پرشین خودرو، سرهنگ عباس فرمانی در نشست خبری صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه نصب دوربین در ثبت تخلفات رانندگی 40 تا 60 درصد از میزان تصادفات فوتی کاسته است، افزود: بزودی 52 دوربین پیشرفته برای ثبت تخلفات در محورهای اصلی استان راه اندازی می‌شود که این دوربین‌ها قابلیت ‌ثبت سرعت متوسط و ثبت چندین تخلف همزمان را دارند.

وی با اشاره به اینکه 580 هزار و 479 دستگاه خودرو در استان وجود دارد، تصریح کرد: به ازای هر 5.5 نفر یک وسیله نقلیه در آذربایجان غربی ‌تردد می‌کند.

سرهنگ فرمانی گفت: به ازای هر 17 نفر در استان یک دستگاه موتور‌سیکلت وجود دارد که در مجموع 187 هزار و 380 دستگاه موتور‌سیکلت در آذربایجان‌غربی تردد می‌کنند.

وی با اشاره به اثرگذاری موجودی خودروهای استان در تصادفات یادآورشد: خودروی پژو 24 درصد، پراید 13 درصد، نیسان11 درصد، پیکان 9 درصد و سمند 8 درصد و بقیه وسایل نقلیه 34 درصد مجموع تصادفات در استان را تشکیل می‌دهند.

رئیس پلیس راه آذربایجان غربی با بیان اینکه در 3 ماهه اول سال جاری یک هزار و 117 تصادف منجربه جرح در استان رخ داده که 2 هزار و 86 مجروح شده و درمقایسه با مدت مشابه سال قبل 9 درصد افزایش وجود دارد.

افزود: در سال جاری 101 نفر در تصادفات فوت شده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل میزان فوتی‌ها در تصادفات مهارشده است.

سرهنگ فرمانی با بیان اینکه در سال جاری برای 294 هزار و 242 نفر جریمه در استان صادر شده است، افزود: 5 هزار و 125 فقره توقیف خودرو انجام شده که در مقایسه با سال گذشته 26 درصد افزایش داشتیم.

رئیس پلیس راه آذربایجان غربی با اشاره به خودروهای خلافی بالای یک میلیون تومان تصریح کرد: امسال یک هزار و 86 دستگاه خودروی بالای یک میلیون جریمه توقیف شده که نسبت به سال قبل 91 درصد افزایش وجود دارد.

وی اظهار کرد: امسال 33 مورد ضبط خودروی بالای 30 نمره منفی در استان انجام شده است.

سرهنگ فرمانی با بیان اینکه 54 درصد تصادفات استان جرحی بوده است افزود: تصادفات خسارتی 42 درصد، فوتی 4 درصد بوده که 58 درصد این تصادفات در محورهای اصلی، 20 درصد در جاده های فرعی، 12 درصد در راههای روستایی و 10 درصد ان در بزرگراه‌های استان رخ داده است.

رئیس پلیس راه آذربایجان غربی با اشاره به آغاز طرح تابستانه پلیس راه از یک تیر تا یک مهر خاطر‌نشان کرد: در اجرای طرح تابستانه 16 دستگاه و نهاد سهم دارند که نقش و حضور پلیس در محورها برای کاهش تصادفات 6 درصد است.

وی با بیان اینکه 45 نقطه حادثه خیز در محورهای مواصلاتی استان وجود دارد اظهار کرد: 22 درصد کل تصادفات در اذربایجان غربی به نواقصات جاده ای و راههای استان مربوط بوده که محورهای ارومیهـ مهاباد، ارومیه ـ سلماس و میاندوآب ـ مهاباد از 3 محور پر ترافیک استان طی سنوات گذشته اعلام شده است.

رئیس پلیس راه آذربایجان غربی عمر وسایل نقلیه در آذربایجان غربی را متاسفانه بالای 30 سال عنوان کرد و گفت: بیش از 70 درصد خودروهای استان فاقد ایمین و استانداردهای لازم هستند.

کد خبر 75581

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha