وام بلاعوض برای اتوبوس‌های فرسوده

پرشین خودرو: رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور از ورود حدود چهارهزار دستگاه اتوبوس و مینی بوس برای نوسازی ناوگان جاده ای کشور در سال جاری خبر داد.

به گزارش «پرشین خودرو»، شهریار افندی زاده گفت: این تعداد شامل دو هزار و 500 دستگاه مینی بوس و یکهزار و 500 دستگاه اتوبوس است و از ابتدای امسال تاکنون 750 دستگاه مینی بوس و650 دستگاه اتوبوس جدید وارد ناوگان حمل و نقل مسافربری کشور شده است. وی به ارائه تسهیلات ویژه به صاحبان اتوبوس ومینی بوس های فرسوده برای خروج از ناوگان حمل ونقل جاده ای کشور اشاره کرد و افزود: به صاحبان اتوبوس در طرح از رده خارج کردن خودروی فرسوده 15میلیون تومان کمک بلاعوض و تسهیلات ویژه خرید و اسقاط خودرو پرداخت می شود. افندی زاده اضافه کرد: به متقاضیان مینی بوس‌های جدید نیز کمک هشت میلیون تومانی بلاعوض و عرضه اقساطی خودرو و حدود 20میلیون تومان نیز تسهیلات برای خرید اعطا می شود. معاون وزیر راه وشهرسازی به تردد حدود 20 هزار دستگاه اتوبوس بر اساس داده های کارت هوشمند در جاده های کشور اشاره کرد و گفت: هم اکنون عمر ناوگان اتوبوس رانی کشو 12.8سال است که تا پایان امسال به 12سال کاهش خواهد یافت. افندی زاده عمر ناوگان مینی بوس رانی درجاده های کشور را بیش از 23سال اعلام کرد و گفت: با توجه به عمر بالای مینی بوس در ناوگان حمل و نقل جاده ای کشور تلاش می کنیم همکاری شرکت های بخش خصوصی مینی بوس رانی را برای نوسازی هرچه سریعتر ناوگان جلب کند. وی با تاکید براینکه تاپایان برنامه پنجم، عمر ناوگان حمل ونقل جاده ای کشور باید به حدود 10سال کاهش یابد، خاطرنشان کرد: سازمان حمل ونقل جاده ای با همکاری ستاد مدیریت سوخت کشور در گذشته اعتبارهای مناسبی را برای این بخش اختصاص دادند.
کد خبر 7562

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مسافر ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۱
    0 0
    درمورد اتوبوسهای بنز 302 درخط قزوین به تهران فکری کنید اتوکارهای واقعا فرسوده وآلوده کنندگی بسیار بالای هوا .که هیچ نگاهی به آنها نمی شود.