قانون صدور گواهینامه بدون نیاز به کارت پایان خدمت لازم‌الاجراست

پرشین خودرو: عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر لازم‌الجرا بودن قانون صدور گواهینامه بدون نیاز به کارت پایان خدمت، گفت: ممانعت ناجا تنها سبب افزایش تخلفات رانندگی می‌شود.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از مهر، سلمان خدادادی در خصوص اخذ گواهینامه بدون نیاز به کارت پایان خدمت اظهار داشت: قانون مصوب صدور گواهینامه بدون نیاز به کارت پایان خدمت به جهت تایید شورای نگهبان و مصوب مجلس لازم‌الجراست، ابهامات مطرح از سوی ناجا هم مانع اجرای قانون نیست.

نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: صدور گواهینامه بدون نیاز به کارت پایان خدمت حق اجتماعی است که قانونگذار برای عده‌ای قائل شده است، در این قانون تاکید شده افراد با داشتن ۱۸ سال سن می‌توانند گواهینامه دریافت کنند لذا شرطی مبنی بر ارائه کارت پایان خدمت وجود ندارد.

وی افزود: عدم اجرای این قانون قطعا معضلات دیگری را ایجاد خواهد کرد که ضمن گرفتار کردن مردم، دستگاه های اجرایی هم با مشکل روبه‌رو می کند، ممانعت ناجا از اجرای این قانون تنها سبب افزایش رانندگی بدون گواهینامه شده، لذا آمار تصادفات، آسیب‌ها و حواشی چنین حوادثی هم افزایش می‌یابد.

خدادادی معتقد است: اجرای قانون اخذ گواهینامه بدون نیاز به کارت پایان خدمت نه تنها سبب کاهش آمار تصادف جوانان بدون گواهینامه می‌شود بلکه در کاهش جمعیت زندانیانی که به این موضوع ارتباط دارد، منجر می‌شود. بنابراین به بهانه شناسایی افرادی که تخطی کرده و از رفتن به سربازی امتناع می‌کنند، نباید محرومیت اجتماعی دیگری را هم برای آنها ایجاد و اجرای این قانون را به تعویق انداخت.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اخذ گواهینامه رانندگی حق طبیعی افراد است، قانونگذار نیز موانع بر سر راه این حق را از میان برداشته، البته بررسی عدم اجرای قانون نیز در دستور کار کمیسیون اجتماعی است، ار این رو امیدواریم ناجا همکاری لازم را داشته باشد.

کد خبر 75623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha