کد خبر 75631
۷ تیر ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۳
نسل جدید X3 رسما رونمایی شد

پرشین خودرو: پس از لو رفتن تصاویر و اطلاعات فنی X3 در روزهای اخیر، کمپانی خودروسازی بی.ام.و از جدیدترین نسل BMW X3 رونمایی کرد.

به گزارش پرشین خودرو، اولین چیزی که در نسل جدید BMW X3 می‌توان مدعی بهبود آن شد، قطعا طراحی ظاهری اتومبیل خواهد بود که حالا یک مجموعه سپر کاملا جدید برای آن ارائه شده، دو ورودی بزرگ‌تر هوا در اطراف سپر قالب گیری شده، چراغ‌های پیشانی با تکنولوژی پیشرفته و تم مشکی رنگ ظاهر شده، در عقب شاهد چراغ‌های جدید هستیم، مجموعه سپر کاملا تغییر پیدا کرده و همچنین در نهایت شاهد خروجی‌های اگزوز فولادی ضدزنگ در دو طرف سپر هستیم که باعث شده نسل جدید BMW X3 با یک چهره تهاجمی‌تر و خشن ظاهر شود که بیشترین مولفه های آن را می توان در قوی ترین عضو این خانواده یعنی X3 M40i جستجو کرد.
بعد از طراحی ظاهری این خودرو که مروری کوتاه بر روی آن داشتیم، نوبت به مشخصات فنی این اتومبیل خواهد رسید که شرکت سازنده برای نسل جدید X3 سنگ تمام گذاشته و برمبنای آن مدل‌های مختلف و متنوع آماده کرده است که جزییات آن‌ها به شرح زیر خواهد بود.
- مدل xDrive 30i: این نسخه به نوعی جایگزین مدل xDrive28i در نسل قبل خواهد بود که مخصوص برای بازارهای ایالات متحده آمریکا و کانادا ساخته شده و در بخش مولد قدرتی آن شاهد بکارگیری یک پیشرانه 2 لیتری چهار سیلندر توربوشارژر هستیم که با حداکثر قدرت 248 اسب بخار و همچنین کمک گرفتن از یک جعبه دنده 8 سرعته اتوماتیک، می‌تواند شتاب صفر تا صد 6 ثانیه و حداکثر سرعت 210 کیلومتر بر ساعت داشته باشد که برای ورود به بازار کشور تنها گزینه موجود خواهد بود.
- مدل xDrive 20d: این نسخه به احتمال زیاد یک پیشرانه 2 لیتری دیزلی چهار سیلندر خواهد داشت که با مصرف سوخت 5 تا 5.4 لیتر در هر صد کیلومتر و همچنین تولید 132 الی 142 گرم گازهای آلاینده در هر کیلومتر، می‌تواند تا حداکثر 190 اسب بخار قدرت داشته باشد.
- مدل xDrive 30d: برخلاف مدل قبل، بر روی این مدل حضور یک پیشرانه 2 لیتری چهار سیلندر دیزلی تایید شده است که در حداکثر کارایی خود می‌تواند 190 اسب بخار قدرت و 400 نیوتن متر گشتاور داشته باشد که همچنان مهندسان BMW در حال توسعه آن هستند، اما میزان مصرف سوخت آن چیزی معادل 5.7 الی 6 لیتری در هر 100 کیلومتر و همچنین تولید گازهای آلاینده آن به مقدار 149 الی 158 گرم در هر کیلومتر عنوان شده است.
مدل M40i: در آخر به قوی‌ترین عضو خانواده X3، یعنی مدل M40i خواهیم رسید که با دریافت بسته تقویتی M موفق به تولید حداکثر 360 اسب بخار قدرت و 500 نیوتن متر گشتاور شده است و در عمل می‌تواند به شتاب صفر تاصد 4.8 ثانیه و حداکثر سرعت 250 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند که تاکنون بی سابقه بوده است.

کد خبر 75631

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha