کاروان فولکس واگن اسپیس کمپر معرفی شد

پرشین خودرو: خودروی لایت‌اوپن شرکت اسپیس‌کمپر از ویژگی‌هایی استثنائی در مقایسه با دیگر خودروهای کاروان بهره می‌برد.

به گزارش پرشین خودرو، شرکت آلمانی اسپیس‌کمپر (SpaceCamper) که در زمینه‌ی تبدیل خودروهای ون به کاروان کار می‌کند، اقدام به ارائه‌ی کاروان‌های حمل و نقل فولکس‌واگن کرده است که در بین خودروهای مشابه خود بیشترین خدمات را ارائه می‌کند و ادوات آن به‌خوبی در یک وسیله نقلیه جای گرفته‌اند. شرکت مذکور همچنین سریع‌ترین ون‌های کاروان موجود در سراسر جهان را تولید کرده است.

اکنون اسپیس‌کمپر خط تولید خود را به‌گونه‌ای تجهیز کرده است که یک وسیله نقلیه با ویژگی‌های تفریحی چندمنظوره با نام لایت‌اوپن (LightOpen) تولید کند. این محصول دارای ادوات کمپینگ خواهد بود و طرح آن به‌نوعی است که از روشنایی فضا بهترین بهره را می‌برد. خودروی لایت‌اوپن قابلیت حمل و نقل یک خانواده در مسیرهای کار، مدرسه و سالن‌های ورزشی و رفتن به کمپینگ دارد و مانند یک مجموعه‌ی متحرک، همه‌ی این وظایف را به‌خوبی و با تغییرات کوچکی در درون خود انجام می‌دهد.

ون کاروان فولکس واگن

شرکت اسپیس‌کمپر قبلاً هم مدل‌های روباز و مدل‌هایی که دارای فضایی روشن بودند، ارائه کرده بود و حالا با ترکیب دو پارامتر ذکرشده، لایت‌اوپن را تولید کرده است. ون‌های چندمنظوره که از آن‌ها استفاده‌ی مشابه کاروان می‌شود یا ون‌های باربری که در حین رفت و آمد مشاهده می‌شوند، بسیارند؛ اما خودروی لایت‌اوپن به‌راحتی برتر از دیگر محصولات مشابه است.

مانند خودروی کلاسیک اوپن از شرکت اسپیس‌کمپر ، خودروی لایت‌اوپن نیز شامل درهای کشویی در دو طرف خودرو برای سهولت در امر جایگذاری بار و دسترسی داخلی/خارجی به تجهیزات کلیدی است. از طرفی مشابه خودرو لایتِ اسپیس‌کمپر، وسیله نقلیه‌ی لایت‌اوپن نیز از یک انعطاف‌پذیری استثنائی در استفاده از آن به‌عنوان کاروان، استفاده‌های روزمره، حمل بار و مکانی برای استفاده به‌عنوان یک دفتر کار، برخوردار است.

ون کاروان فولکس واگن

نقطه قوت انعطاف‌پذیری خودروی لایت‌اوپن، طراحی فراخ آن است؛ شرکت اسپیس‌کمپر هر آنچه می‌تواند در چنین خودروهایی بزرگ و جاگیر جلوه کند، به نحوی کوچک کرده و به‌صورت کامپکت ارائه داده است، برای مثال فضای آشپزخانه را که می‌تواند جاگیر باشد، تبدیل به میز غذاخوری گردانی کرده است که در فضای ون به‌صورت چرخشی قابل جمع شدن است. یک یخچال ۲۵ لیتری در کنسول میانی قرار گرفته و دسترسی به نوشیدنی‌های خنک و تنقلات را برای راننده و سرنشین جلو میسر می‌سازد؛ ویژگی که در زمان کمپینگ، سفرهای جاده‌ای، رفع خستگی کودکان پس از بازی، پیاده‌روی یا سفرهای کوهستانی با دوچرخه و بسیاری استفاده‌های دیگر خیلی مفید است. این یخچال می‌تواند به حالت کشویی به فضای عقب نیز منتقل شود و به دیگر سرنشینان نیز اجازه‌ی دسترسی دهد.

وجه دیگر این آشپزخانه‌ی کامپکت ون کمپر آن است که اسپیس‌کمپر یک اجاق‌گاز دو شعله را در میز تاشو متحرک جای داده تا بتوان در کنار آماده‌سازی غذا، فضای کافی برای صرف وعده‌ی غذایی نیز ارائه کند. این میز هم می‌تواند در داخل مورد استفاده قرار گیرد و هم در خارج از خودرو قابلیت استفاده دارد و بدون محدود کردن فضا مانند آشپزخانه‌های مورد استفاده در ون‌های قدیمی، از میز موجود در ون‌های کمپر دیگر بزرگ‌تر است. همچنین در مواردی که از میز به‌عنوان یک میز کاری انتظار استفاده دارید، این قابلیت را دارد تا سطح آن به دو برابر افزایش یابد.

ون کاروان فولکس واگن

از دیگر ویژگی‌های جالب خودروی لایت‌اوپن، قرارگیری یک میز کشویی دیگر است که رو به بیرون خودرو باز می‌شود و وجود یک سینک در کنسولی جنب صندلی‌های عقب، شگفت‌انگیز است. این سینک کوچک برای استفاده‌های داخل و خارج خودرو باز می‌شود و زمانی که به آن نیازی نیست، به‌طور کامل تا می‌شود و موجب افزایش فضای در دسترس می‌شود. کنسول ذکرشده نیز در طرف دیگر قابلیت نگهداری وسایل را دارد و میز تاشو را در خود جای می‌دهد.

در پایان، شرکت اسپیس‌کمپر، از تمام امکانات استاندارد یک ون کاربردی، شامل آشپزخانه‌ی دارای اجاق‌گاز، فضاهای نگهداری، سینک و یخچال بهره گرفته است و آن‌ها را درون کابین خودرو جای داده تا فضای آزادتر و کاربردی‌تری برای هر ۵ سرنشین خودرو به ارمغان آورد. این چینش، زمانی که به جایی برای خواب نیاز دارید، یک مزیت بزرگ محسوب می‌شود؛ زیرا یک تشک تاشو در عرض کابین عقب، باز می‌شود و تخت‌خوابی ۱.۵۵×۲ متری را پدید می‌آورد که در مقابل تخت‌خواب ۱.۳×۲ متری مدل‌های اسپیس‌کمپر با آشپزخانه‌های قدیمی، برتری دارد. یک سقف بازشو قابلیت ایجاد تخت‌خواب دوم را دارد که باعث می‌شود خودروی لایت‌اوپن گزینه‌ی مناسبی برای انتخاب توسط خانواده‌ها باشد.

ون کاروان فولکس واگن

ادوات خودروی لایت‌اوپن کامپکت است و به‌نحوی در آن جای گرفته که برای کارهای روزمره‌ی یک خانواده‌ی ۵ نفره مناسب و کاربردی است. صندلی نیمکتی عقب و دراورهای قرارگرفته در آن نیز به‌راحتی قابل جدا شدن هستند تا خودرو را به یک ون باربری باز تبدیل کنند.

قیمت خودروی لایت‌اوپن شرکت اسپیس‌کمپر حدود ۷۷.۲۵۰ دلار است که در مقایسه با خودروی فولکس‌واگن T6 Transporter Caravelle Comfortline بالاتر است و از پیشرانه‌ی ۲.۰ لیتری TDI با قدرت ۱۴۸ اسب بخار و تجهیزات و آپشن‌های استاندارد و سقف بازشو تبدیل شونده به تخت‌خواب و دیگر ادوات اشاره‌شده بهره می‌برد.

 

 

زومیت

کد خبر 75634

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha