کد خبر 75669
۷ تیر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۹
رونق صنعت خودرو در بازار سرمایه

پرشین خودرو: عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس انتشار اوراق اجاره درخصوص تامین مالی صنایع خودرویی را عامل مهمی درتامین نقدینگی این صنعت و زمینه ساز اشتغالزایی ورونق تولید برشمرد .

به گزارش پرشین خودرو، مهرداد لاهوتی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در خصوص انتشار اوراق اجاره از سوی بازار سرمایه به منظور تامین نقدینگی موردنیاز این صنایع به پایگاه خبری تحلیلی "عصر مالی " گفت:باتوجه به مشکلات کنونی صنایع در زمینه تامین نقدینگی استفاده از ابزارهای نوین مالی اقدام قابل توجه و مثبتی دراین زمینه خواهد بود .

وی افزود:انتشار این قبیل اوراق علاوه بر جذب سرمایه های سرگردان مردم و دخیل کردن این سرمایه ها در تولید داخل می تواند نیاز نقدینگی این صنایع را رفع و بستر رونق ورشد آنها را مهیا سازد.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به نامگذاری سال 96 مبنی بر "اقتصاد مقاومتی؛تولید- اشتغال" از سوی مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: حوزه تولید به عنوان بخش مهمی ازاقتصاد می تواند سهم بالایی در اشتغالزایی و رشد اقتصادی داشته باشد اما متاسفانه وجودبرخی مشکلات ازجمله نقدینگی مانع بزرگی بر سرراه این صنایع است .

لاهوتی تصریح کرد : باتوجه به مشکلات نظام بانکی و ناتوانی این نظام درتامین مالی این قبیل صنایع ؛بهره گیری از ابزارهای نوین مالی می تواند کمک حال موثر و در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و رفع معضلات حوزه تولید خواهدبود.

این نماینده مجلس رونق تولید را عامل مهمی درحرکت به سمت خودکفایی وتوسعه محصولات صادرات محور برشمرد و گفت: تولید کننده داخلی زمانی می تواند به سمت خودکفایی و صادرات حرکت کند که موانع رفع و زمینه رقابت تولیدداخل با تولید مشابه خارجی مهیا شودو به نظر می رسداین اقدام بازار سرمایه گام مثبتی به منظور حرکت دراین مسیر باشد .

گفتنی است ؛ در همین راستا تامین سرمایه آرمان به زودی انتشار اوراق اجاره شركت بازرگانی سایپا یدک را به منظور تامین سرمایه در گردش این شرکت در 10تیر ماه سال جاری با سررسید چهار ساله آغاز خواهد کرد.

همچنین نرخ این اوراق 18 درصد بوده و تعداد ورقه اوراق 850هزار ورقه است. از مزایای این اوراق تامین مالی برای شر کت ها در صورت عدم نقدینگی از محل افزایش سر مایه بوده و انتشار این اوراق تنوع در سرمایه گذاری نیز ایجاد خواهد کرد.

عصرمالی

کد خبر 75669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha