کد خبر 75674
۷ تیر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۹

پرشین خودرو: فرماندار طارم گفت: دومین جشنواره گیلاس در ۸ و ۹ تیرماه سال جاری در روستاهای شیت و ولیدر برگزار می‌شود.

تصویر جشن «گیلاس» در زنجان

به گزارش«پرشین خودرو»، علی باقری در جلسه هم اندیشی برگزاری دومین جشنواره گیلاس استان زنجان در طارم ضمن بیان این مطلب افزود: با برگزاری جشنواره های مختلف در شهرستان طارم، صنعت گردشگری در منطقه توسعه خواهد یافت.

فرماندار طارم ضمن تقدیر از ابتکار بجا و شایسته مدیر کل و کارشناسان میراث فرهنگی استان از برگزاری جشنواره گیلاس طی سال گذشته و اقدامات و مساعدت های این سازمان در برگزاری جشنواره های مختلف در شهرستان طارم، برگزاری جشنواره های مختلف در این شهرستان را نیاز ضروری منطقه برشمرد.

علی باقری ادامه داد: طارم منطقه ویژه گردشگری در استان بوده و برگزاری جشنواره ها موجب معرفی هرچه بیشتر قابلیت ها و ظرفیت های مناطق مختلف استان زنجان، در سطح کشور است.

فرماندار شهرستان طارم از برگزاری جشنواره گیلاس در روزهای ۸ و ۹ تیرماه سال جاری در روستاهای شیت و ولیدر خبر داد و افزود: محل برگزاری مراسم افتتاحیه جشنواره در «کلبه عموحسن» واقع در روستای شیت و بازار فروش محصول گیلاس در روستای و لیدر خواهد بود، همچنین غرفه های مختلف صنایع دستی و محصولات متنوع طارم در محل افتتاحیه جشنواره برپا خواهد شد.

باقری با بیان اینکه متولی اصلی برگزاری جشنواره، بخشداری چورزق خواهد بود، تصریح کرد: سامان دهی ترافیکی و تعیین محلی برای پارکینگ خودرو، آمادگی تمامی ارگان ها از قبیل نیروی انتظامی، پلیس راهور، هلال احمر، شبکه بهداشت، اورژانس، راهداری و حمل ونقل جاده ای، شوراها و دهیاران جهت ایجاد امنیت در مراسم و روان سازی ترافیک از دیگر مواردی است که برنامه ریزی اساسی برای آن انجام شده است.

وی از اجرای موسیقی زنده در تمامی سفره خانه های سنتی موجود در منطقه گردشگری شیت و ولیدر خبر داد و گفت: تمامی تمهیدات لازم برای برگزاری یک مراسم شاد و خاطره انگیز برای گردشگران شهرستان اندیشیده شده است و طارم با آمادگی کامل پذیرای مسافران این جشنواره خواهد بود.

باقری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه دولت تدبیر و امید با نگاه ویژه ای، ایجاد رونق اقتصادی در روستاها و توسعه‌ی بخش گردشگری را دنبال می کند، خاطرنشان کرد: اعطای تسهیلات ارزان قیمت و عملیاتی شدن پرداخت تسهیلات برای اجرای طرح رونق اقتصادی در روستاها از محل صندوق توسعه ملی در سال جاری از جمله حمایت های دولت برای توسعه اشتغال و گردشگری در مناطق روستایی و شهرستان ها به شمار می آید.

فرماندار طارم همچنین از طرح های پیش بینی شده برای تقویت زیرساخت های گردشگری در طارم بویژه در محور شیت –ولیدر خبر داد و تصریح کرد: با تقویت زیر ساخت های گردشگری در طارم، منابعی برای اشتغال و افزایش درآمد مردم ایجاد خواهد شد و مردم این مناطق می توانند با استقبال از این فرصت فراهم شده گام های اساسی را در توسعه شهرستان بردارند.

 

 

 

 

منبع: جام جم

 

کد خبر 75674

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha