کد خبر 75804
۱۰ تیر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۹
نصب سامانه هشدار بر روی خودروهای فولکس واگن

پرشین خودرو: این فناوری به حدی پیشرفته است که می‌تواند از فاصله چند صد متری، خطرات بالقوه رانندگی مانند سطح یخ زده زمین را شناسایی کرده و در خصوص آن به راننده هشدار دهد.

به گزارش پرشین خودرو، سامانه ارتباطی "خودرو به خودرو" فناوری است که می‌تواند جان بسیاری از مردم را حفظ کند. اما تنها تعداد انگشت‌شماری از خودروسازان حاضر به پذیرفتن این فناوری و استفاده از آن روی خودروهای خود هستند.

فولکس واگن اعلام کرده که با اضافه کردن سامانه pWLAN به خودروهای خود قصد دارد به گروه پیشرو در ارائه فناوری سامانه ارتباطی "خودرو به خودرو" تا سال 2019 تبدیل شود.
خودرو به خودرو، سامانه‌ای برای گفت‌و‌گوی اتومبیل‌های آینده

به گفته مقامات گروه خودروسازی فولکس‌واگن، در این سامانه تجهیزات استاندارد به خودرو اضافه شده و باعث می‌شود تا مدل‌های مختلف فولکس‌واگن با یکدیگر و همچنین اتومبیل‌های دیگر شرکت‌های دنیا به گفت‌و گو بپردازند. در این سامانه همچنین ارتباط درست و خوبی بین خودرو و زیرساخت‌های موجود ایجاد خواهد شد که باعث می‌شود اطلاعات خاصی با زیرساخت‌ها مانند چراغ راهنمایی رد و بدل شود.

شعاع ارتباطی این سامانه در فولکس واگن 500 متر برآورد شده و امکان بررسی محیط و زوایا را برای راننده و کاربر فراهم می‌آورد. در واقع شما با این سامانه می‌توانید با محیط نزدیک و زوایای کور خود ارتباط برقرار کنید.

در هنگام معرفی؛ این سامانه با قابلیت تمرکز بر اطلاعات در خصوص ریسک‌های ترافیکی، اطلاعات محیطی و ارسال هشدارهای لازم در کوتاه مدت ارائه خواهد شد. این هشدارها می‌تواند حاوی اطلاعاتی در خصوص تصادفات احتمالی یا تراکم موجود در مسیر شما باشد.

مقامات فولکس‌واگن در خصوص این سامانه تشریح کردند که فناوری آنها به حدی پیشرفته است که می‌تواند از فاصله چند صد متری، خطرات بالقوه رانندگی مانند سطح یخ زده زمین را شناسایی کرده و در خصوص آن به راننده هشدار دهد.

این اطلاعات می‌توانند روی بردهای درونی خودرو برای راننده به نمایش درآیند. از طرف دیگر اطلاعات می‌تواند با خودروهیاطراف که در معرض همان خطر بالقوه قرار دارد به اشتراک گذارده شود.

انتظار می‌رود به دلیل مزایای زیاد، این فناوری در آینده رشد کرده تا خودروها و زیرساخت‌های هوشمند بیشتر خطرات و ریسک‌های رانندگی را کاهش دهند.

کد خبر 75804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha