کد خبر 75821
۱۰ تیر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰
تعویض قطعات اصلی خودرو بدون مجوز پلیس ممنوع

پرشین خودرو: معاون اجتماعی پلیس راهور ناجا مراحل مجوز گرفتن برای تعویض قطعات اصلی خودرو را تشریح کرد.

به گزارش  پرشین خودرو،  سرهنگ عین‌الله جهانی دراین‌باره گفت: اگر بخواهیم به عنوان مالک وسیله نقلیه اتاق و یا شاسی و یا رنگ وسیله را تعویض کنیم حتما باید با مجوز راهنمایی و رانندگی باشد.

وی با اشاره به قطعات اصلی در خودرو گفت: برای خودرو ارکانی که در قانون در نظر گرفته شده و یا قطعات اصلی از آنها نام برده می شود مثل موتور، شاسی، اتاق و رنگ خودرو است. این چهار وسیله به عنوان قطعات اصلی هستند. ماده ۳۰ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی تاکید می کند اگر کسی بخواهد قطعات اصلی را تعویض کند و بدون مجوز راهنمایی و رانندگی باشد، جزو ممنوعیت های قانونی است.

جهانی با تاکید بر اینکه تعویض قطعات اصلی بدون مجوز راهنمایی و رانندگی تخلف محسوب می شود، گفت: حدود هشت سال پیش، در تهران دادسرایی به نام داسرای ویژه رسیدگی به جرایم راهنمایی و رانندگی تشکیل شد که یکی از موضوعات رسیدگی به پرونده هایی از این دست است. بنابراین اگر می خواهیم به عنوان مالک وسیله نقلیه اتاق و یا شاسی و یا رنگ وسیله را تعویض کنیم حتما باید با مجوز راهنمایی و رانندگی باشد. آنهایی که مجوز را نمی گیرند مرتکب جرم می شوند.

معاون اجتماعی پلیس راهور ناجا اضافه کرد:‌ اگر خودرویی از ناحیه موتور دچار نقص شود، باید موتور یا سیلندر موتور تعویض شده و قبل از اینکه این وسیله تعمیر شود و موتور جدید بر آن نصب شود باید با راهنمایی و رانندگی هماهنگی صورت بپذیرد. باید مردم این پروسه را انجام دهند در غیر این صورت چندین روز باید وقت بگذارند و علاوه بر این شامل جریمه هم می‌شوند.

وی که در یک برنامه رادیویی صحبت می‌کرد، با اشاره به فعالیت تعمیرکاران گفت: انتظارمان از تعمیرکاران این است که وقتی می خواهند وسیله نقلیه ای را تعمیر کنند، در مورد این چهار قطعه اصلی حتما به مالک خودرو بگویند که برود و مجوز را از راهنمایی و رانندگی بگیرد و بعد این کار انجام شود.

جهانی در خصوص اعزام نیرو به محل خودرو گفت: معاونت فنی و مهندسی این بستر را فراهم کرده و بعضی از کارشناسان را به محل اعزام می کند اما به دلیل کافی نبودن نیروها نمی‌توان به همه نقاط اعزام کنیم.

کد خبر 75821

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha