مذاکرات ایرلاین‌ها با هیئت عراقی به دور دوم کشیده شد

پرشین خودرو: دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی با بیان اینکه مذاکرات ایرلاین های ایرانی با هیات عراقی نجف درباره افزایش تعرفه های فرودگاه نجف به دور دوم کشیده شد و امروز ادامه مذاکرات انجام می شود، گفت: با توقف پروازهای ایرلاین های ایرانی به فرودگاه نجف، کسانی که از قبل بلیت این مقصد را رزرو کرده اند به بغداد منتقل می شوند و از آنجا از طریق سفر زمینی به نجف می روند.

به گزارش پرشین خودرو، مقصود اسعدی سامانی در با بیان این که روز گذشته اولین دور مذاکرات با مسئولان فرودگاه نجف برگزار شد اما نتیجه قطعی نداشت، گفت: مذاکرات با مسئولان فرودگاه نجف به دور دوم کشیده شده و امروز ادامه مذاکرات با هیئت عراقی برگزار می شود.

وی ادامه داد: جزییات این مذاکرات و نتایج نهایی امروز پس از مذاکرات اعلام خواهد شد.

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی درباره تعداد پروازهای شرکت‌های هواپیمایی کشورمان به مقصد عراق اظهار داشت: طبق توافقنامه دو جانبه شرکت‌های هواپیمایی دو کشور می‌توانند 91 پرواز در هفته انجام دهند اما بر اساس ایام و مناسبت های خاص تعداد پرواز ها متغیر خواهد بود.

اسعدی سامانی افزود: به طور میانگین شرکت‌های هواپیمایی در هفته بین 100 تا 180 پرواز به مقصد عراق انجام می دهند اما تعداد پروازهای شرکت هواپیمایی عراقی بسیار کمتر است.

وی درباره توقف پروازها به نجف و تکلیف مسافرانی که از قبل بلیت نجف خریداری کرده اند، گفت: شرکت‌های هواپیمایی از یک ماه قبل تصمیم به توقف پروازها به نجف را گرفتند و در این فاصله شرکت‌های هواپیمایی کشورمان نسبت به جا به جایی مسافرانی که از قبل بلیت سفر به نجف را رزرو کرده بودند، اقدام کردند. البته تعداد کمی از بلیت‌هایی که به مقصد نجف فروخته شده، باقی مانده و قرار بر این است پروازهای نجف به فرودگاه بغداد منتقل شود و از آنجا مسافران از طریق سفر زمینی به نجف بروند.

دبیر انجمن شرکت‌‌های هواپیمایی با بیان اینکه افزایش تعرفه‌های فرودگاهی و گمرکی فقط در فرودگاه نجف اعمال شده است و فرودگاه بغداد برخی از این عوارض‌ها دریافت نمی کند، اظهار داشت: فرودگاه نجف متعلق به بخش خصوصی است و مقررات خاص خود را اجرا می کند و طبق قوانین کشور عراق هر استان می‌تواند عوارض خاص خود را در فرودگاه ها اعمال کند.

کد خبر 75857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha