کد خبر 75868
۱۱ تیر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۴
پمپ بنزین ۱۵ خرداد ثبت ملی شد

پرشین خودرو: مراتب ثبت دو اثر فرهنگی تاریخی به استانداران تهران و خوزستان ابلاغ شد.

به گزارش  پرشین خودرو،  معاون رئیس‌جمهوری در دو نامه جداگانه به استانداران تهران و خوزستان که شنبه ۱۰ تیر ۹۶ ارسال شده است، مراتب ثبت دو اثر فرهنگی تاریخی در این دو استان را به آن‌ها ابلاغ کرد.

در نامه زهرا احمدی‌پور، معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خطاب به سید‌حسین هاشمی استاندار تهران آمده است: «در اجرای بند (ج) ماده واحده تشکیل سازمان میراث‌فرهنگی کشور مصوب ۱۳۶۴ مجلس شورای اسلامی و بند ششم ماده سوم قانون اساسنامه سازمان میراث‌فرهنگی کشور مصوب ۱۳۶۷ مجلس شورای اسلامی مبنی بر ثبت آثار ارزشمند منقول و غیر منقول فرهنگی – تاریخی کشور در فهرست آثار ملی و فهرست‌های ذیربط، مراتب ثبت اثر فرهنگی‌تاریخی "جایگاه شرکتی شماره ۴ سابق" (پمپ بنزین ۲۳۴ اختصاصی فعلی) واقع در تهران، خیابان ۱۵ خرداد پلاک ۱۱۵ که پس از طی تشریفات قانونی لازم به شماره ۳۱۷۱۰ مورخ اول خرداد ۱۳۹۶ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده، ابلاغ می‌شود.

اثر مذکور تحت حفاظت و نظارت این سازمان است و هر گونه دخل و تصرف یا اقدام عملیاتی که منجر به تخریب یا تغییر هویت آن شود، برابر مواد ۵۵۸ لغایت ۵۶۹ از کتاب پنجم قانون مجازات‌های اسلامی، ”تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده"، جرم محسوب می‌شود و مرتکب مشمول مجازات‌های قانونی خواهد شد و مرمت و بازسازی اثر صرفاً با تأیید و نظارت این سازمان ممکن خواهد بود.

خواهشمند است دستور فرمایید مراتب جهت اطلاع و اجرا به مقامات و مسئولان ذی‌ربط در استان ابلاغ شود و از نتیجه این سازمان را مطلع فرمایید.

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همچنین در نامه‌ای مشابه به غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان مراتب ثبت اثر فرهنگی‌تاریخی «کارخانه برق تمبی» واقع در استان خوزستان، شهر مسجد سلیمان، بخش گلگیر را که به شماره ۳۱۷۲۱ به ثبت رسیده است به او ابلاغ کرد.

کد خبر 75868

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha