کد خبر 75873
۱۱ تیر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۳

پرشین خودرو: تیم سیستم دی. زید (Team System DZ) منتسب به گروه تروریستی داعش طی روز گذشته 200 سایت ایرانی را هک کرده که نام چندین صندوق سرمایه‌گذاری و کارگزاری در آن دیده می‌شود.

به گزارش«پرشین خودرو»، تیم سیستم دی. زید (Team System DZ) منتسب به گروه تروریستی داعش طی روز گذشته 200 سایت ایرانی را هک کرده که نام چندین صندوق سرمایه‌گذاری و کارگزاری در آن دیده می‌شود.

 
 200 وب‌سایت ایرانی هک شد
 
یک گروه که خود را تیم سیستم دی. زید (Team System DZ) می‌خواند، روز شنبه 10 تیرماه به دلیل آسیب‌پذیری و ضعف سرور به بیش از 200 سایت ایرانی حمله هکری کرد و بعضاً ظاهر برخی از این سایت‌ها را تغییر داده است.

در میان این وب‌سایت‌های هک شده که همچنان رو به افزایش است، نام چندین صندوق سرمایه‌گذاری مشترک و کارگزاری نیز دیده می‌شود، این حمله هکری دیروز دو سایت بورسی را به طور کامل از کار انداخت.

گروه تیم سیستم دی. زید که گفته می‌شود به گروه های داعش منتسب است، پیش از این نیز بسیاری از وبسایت‌های دولتی کشور های مختلف دنیا از جمله در کشور های چین و امریکا را نیز هک کرده است.

از جمله آنها می‌توان به هک کردن وب سایت جان کاسیچ (John Kasich) گورنر جمهوری خواه ایالت اوهایو اشاره کرد که در آن با انتشار پیامی، رییس جمهور این کشور را به دلیل ریختن خون مسلمانان تهدید کرده بود.

سازمان بورس اوراق بهادار و شرکت مدیریت فناوری بورس تا کنون در خصوص تایید و یا رد دست داشتن هکر های «Team System DZ» در حمله سایبری به سایت‌های برخی کارگزاری‌ها و صندوق های سرمایه‌گذاری اظهار نظری نکرده‌اند.

در ادامه نام چند وبسایت بورسی هک شده آمده است:
 
برای دیدن تصویر در سایز بزرگ تر بر روی آن کلیک کنید:
 

 200 وب‌سایت ایرانی هک شد

 

 

 

 

منبع: فارس

کد خبر 75873

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha