تولید بنزین یورو ۴ در پالایشگاه آبادان متوقف نشده است

پرشین خودرو: مدیر عامل شرکت پالایش نفت آبادان از عدم توقف تولید بنزین یورو ۴ در پالایشگاه آبادان خبر داد.

به گزارش پرشین خودرو، اسفندیار دائم الذکر  گفت: به سبب انجام تعمیرات اضطراری در یکی از واحدهای عملیاتی بالادستی، کار تصفیه بنزین یورو ۴، تولید این سوخت استراتژیک با تاخیر همراه است.

وی با بیان اینکه پیش از انجام این تعمیرات اضطراری، پالایشگاه آبادان روزانه ٥٠٠ هزار لیتر بنزین یورو ٤ تولید می کرد، افزود: بنزین تولید شده برای توزیع در شهرهای آبادان، خرمشهر و شادگان در اختیار شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه آبادان قرار می گیرد.

دائم الذکر اظهار کرد: ظرفیت واحد شیرین‌سازی روزانه ٢٣ هزار بشکه بنزین بوده که تا ٢٧ هزار بشکه قابل ارتقا است.

وی با تاکید بر آمادگی پالایشگاه آبادان برای توزیع بیش از این میزان بنزین یورو۴ را براساس نیاز بازار مصرف شهرهای آبادان و حومه گفت: در صورت اعلام نیاز، شرکت پخش فرآورده‌های نفتی بنزین مورد نیاز را در اختیار این شرکت قرار می دهد.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت آبادان با عنوان اینکه بنزین یورو ٤ پس از آبادان در شهر اهواز توزیع می شود، افزود: در صورت موفق بودن این پروژه در آبادان، رفع برخی نواقص و تکمیل پروژه، شهر بعدی برای توزیع بنزین یورو ۴ اهواز خواهد بود.

دائم الذکر اظهار کرد: در زمان حاضر پالایشگاه آبادان یکی از فعال ترین پالایشگاههای ایران است که با تمام ظرفیت خود مشغول فعالیت است.

وی تصریح کرد: در زمان حاضر این پالایشگاه بیش از ۲۵ درصد از محصولات مورد نیاز کشور را تامین می کند، ضمن آنکه گاز مایع، بنزین موتور، نفت سفید، نفت گاز، سوخت جت، نفت کوره، انواع روغن موتور پایه، انواع قیر، انواع حلال‌های نفتی، گوگرد، نفتای (خوراک آروماتیک پتروشیمی بندرامام)، گاز (خوراک پتروشیمی آبادان) در این پالایشگاه تولید می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، جمعی از رانندگان آبادانی و خرمشهری از توزیع نشدن بنزین سوپر و یورو ۴ در این دو شهر ابراز گلایه کردند.

علی حکمت، مدیر عامل شرکت پخش فرآورده های نفتی آبادان نیز در این باره گفته است: بنزین سوپر از اراک و بنزین یورو ۴ از پالایشگاه آبادان تامین می شد، که در زمان حاضر بنزین یورو ۴ در این پالایشگاه تولید نمی شود و دلیل آنهم سهمیه بندی بنزین سوپر و ورود کم آن از اراک است.

 بنزین یورو ۴ با کیفیت بسیار بالا، استاندارد و بدون سرب است که تولید آن از تیرماه سال گذشته در فاز سه پالایشگاه آبادان آغاز شد.

شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه آبادان کار توزیع بنزین مورد نیاز پنج شهر آبادان، خرمشهر، هندیجان، امیدیه و شادگان را به انجام می رساند.

مهر

کد خبر 75878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha