کد خبر 75894
۱۱ تیر ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۲
با شاسی بلند جدید سئات آشنا شوید

پرشین خودرو: سئات خودروی شاسی کراس‌اوور جدیدی با نام آرونا معرفی کرده است که به‌زودی به بازار عرضه خواهد شد.

به گزارش پرشین خودرو، سئات آرونا روی پلتفرم MQB A0 ساخته خواهد شد که در سئات ابیزا نیز مورد استفاده قرار گرفته؛ اما مدل آرونا در مقایسه با ابیزا دارای ۷۹ میلی‌متر طول بیشتر و ۹۹ میلی‌متر ارتفاع بیشتر است. زاویه‌ی شیشه‌ی جلوی این مدل کمی تندتر است و ارتفاع سیستم تعلیق نیز به میزان ۱۵ میلی‌متر افزایش پیدا کرده تا این خودرو را بتوان در کلاس شاسی‌بلندها طبقه‌بندی کرد.

سئات آرونا

پیشرانه‌های مورد استفاده در این خودرو با مدل ایبزا یکسان هستند و در این مدل نیز شاهد به‌کارگیری پیشرانه‌ی ۳ و ۴ سیلندر بنزینی و ۴ سیلندر دیزلی خواهیم بود. برای مجموعه‌ی انتقال نیرو تنوع مناسبی در این مدل وجود دارد و می‌توان جعبه‌دنده‌ی خودکار یا دستی برای این خودرو سفارش داد؛ گرچه متأسفانه اشاره‌ای نشده است که آیا آرونا به سیستم چهارچرخ محرک نیز مجهز است یا نه.

 اعداد و ارقام مربوط به رکوردهای این خودرو اعلام نشده است؛ اما قوی‌ترین مدل آرونا مدل چهار سیلندر بنزینی خواهد بود که توانایی تولید ۱۵۰ اسب بخار قدرت دارد. این پیشرانه به سیستم غیر فعال‌سازی سیلندرها مجهز است که سبب خواهد شد مصرف سوخت آن کاهش پیدا کند. باید به این نکته نیز اشاره کرد که این پیشرانه تنها در تیپ FR این خودرو - که به‌نوعی مدل اسپرت آرونا محسوب می‌شود - قابل سفارش است. پیش‌بینی می‌شود که این مدل در مقایسه با رقبای خود مانند نیسان جوک نیسمو، سریع‌تر باشد.

سئات آرونا

از نظر امکانات ایمنی و فناوری‌های مورد استفاده در این خودرو باید آرونا را مدل کاملی به‌حساب آورد چون در لیست تجهیزات آن مواردی چون کروز کنترل هوشمند، سیستم هشدار نقطه کور و سیستم ترمز اضطراری خودکار به چشم می‌خورند. در داخل کابین آرونا یک نمایشگر ۸ اینچی لمسی وجود دارد که با اپل کارپلی و اندروید اتو سازگار است و تصویر دوربین دید عقب را می‌توان در آن مشاهده کرد.

سئات آرونا

سئات آرونا اولین نمایش عمومی خود را در نمایشگاه خودروی فرانکفورت در ماه سپتامبر تجربه خواهد کرد و سئات این خودرو را به‌عنوان کوچک‌ترین خودروی شاسی‌بلند خود معرفی خواهد کرد. با این حساب این خودرو از نظر کلاس در جایگاهی پایین‌تر از مدل Ateca و مدل جدید کودیاک که سال آینده به بازار عرضه می‌شود قرار خواهد گرفت.

 

 

زومیت

کد خبر 75894

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha