کد خبر 75896
۱۱ تیر ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۰
تست فناوری تشخیص کانگورو توسط ولوو رد شد

پرشین خودرو: شرکت خودروسازی ولوو که در حال آزمایش خودروهای بدون راننده خود در استرالیاست به‌تازگی دریافته است که کانگوروها کامپیوتر رباتش را گیج می‌کنند.

به گزارش پرشین خودرو، به‌ نقل از گاردین، ربات‌های راننده یا همان خودروهای خودران که به آرامی در حال پیشرفت و همه‌گیر شدن هستند برای رسیدن به هدف خود باید بتوانند با هر حالت احتمالی در رانندگی روبه‌رو شوند.
رادارها و کامپیوترهای عامل در این خودروها اکنون توان تشخیص طیف گسترده‌ای از محیط اطراف خود را دارند و حتی می‌توانند عابر یا دوچرخه‌سواری که در پیاده‌رو در حرکت است را آنالیز و احتمال ورود او به مسیر خود را ارزیابی کنند.

شرکت خودروسازی سوئدی ولوو که یکی از پیشرفته‌ترین خودروهای رباتیک را در میان رقبا دارد و در حال توسعه تکنولوژی خود است، گوزن شمالی یا همان موس را به‌ عنوان یکی از نخستین سوژه‌های مهم در کامپیوتر خودروی خودران گنجاند تا از تصادفات جاده‌ای این جانور با خودروی بدون راننده جلوگیری کند.

در ادامه پیشرفت، ولوو انواع مختلف گوزن از کانادا و آمریکا گرفته تا گوزن‌های اروپایی را به فهرست کامپیوتر افزود اما اکنون و در حین آزمایش خودروی خود در جاده‌های استرالیا با مشکلی عجیب و سخت روبه‌رو شده است.
کانگوروهای استرالیایی موجب گیج شدن و اختلال در سیستم درک محیط خودروی ولوو می‌شوند. این مشکل به گفته مدیر بخش تکنولوژی استرالیای ولوو از آنجایی ناشی می‌شود که روش حرکت کانگورو با دیگر حیوانات بسیار متفاوت است و وقتی این حیوان در هواست، فاصله تخمینی کامپیوتر با زمانی که روی زمین فرود می‌آید متفاوت است.

از دید ربات راننده، کانگورو وقتی از جا می‌جهد و در هوا قرار می‌گیرد دورتر از زمانی‌ است که روی زمین فرود آمده است و این موجب گیج شدن کامپیوتر و برهم خوردن سیستم تصمیم‌گیری آن می‌شود.
ولوو هنوز نتوانسته است برای این مساله راه‌حلی بیابد و اینکه کانگورو را چگونه به ربات معرفی کند و واکنش مناسب در مقابل یک کانگوروی بازیگوش در کنار جاده چیست، معضلی‌ است که باید ولوو به زودی راهی برای آن بیابد.

انا

کد خبر 75896

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha