مشارکت قطعه سازان ایرانی در توسعه پلتفرم های داخلی

پرشین خودرو: دبیر انجمن قطعه سازان خودرو گفت: برای همکاری با خودروسازان ایرانی در طراحی و تامین نیاز های قطعه ای پلتفرم های داخلی آمادگی 100 درصدی داریم.

مازیار بیگلو در گفت وگو با خبرنگار پرشین خودرو در مورد نقش قطعه سازان ایرانی در طراحی پلت فرم SP100  گفت: این پلت فرم در زمان شکل گیری توسط سایپا طراحی و اجرا شد و انجمن قطعه سازان در طراحی و ساخت آن نقشی نداشته است.

وی ادامه داد: سایپا بر اساس ارزشیابی و امکان سنجی های داخلی این پلتفرم را طراحی کرد و انجمن قطعه سازان از توسعه این پلتفرم داخلی استقبال می کند.

دبیر انجمن قطعه سازان تصریح کرد: دلیل استقبال ما از این پلتفرم این است که تمامی امکان سنجی های کیفی و مالی و فنی در طراحی آن دیده شده است و در شرایط کنونی راه توسعه این مجموعه توسط سایپا ادامه دارد.

وی در مورد نقش قطعه سازان داخلی در  توسعه این پلتفرم گفت: خوشبختانه برای تمام تغییرات قطعه ای با قطعه سازان ایرانی هماهنگی انجام می شود. سایپا از لحاظ خودکفایی عملکرد خوبی داشته و پلتفرم های SP100 ، X100 و X200 نشانه عظم سایپا برای رسیدن به مرز خودکفایی است.

وی در مورد مشکلات پلتفرم SP100 گفت: تا جایی که بنده خبر دارم به دلیل  توسعه مطلوب این پلتفرم، مشکل خاصی وجود ندارد اما کالیبراسیون خودرو همچنان یک چالش جدی است که باید مرتفع شود.

کد خبر 75960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha