۲۴ درصد جانباختگان حوادث رانندگی موتورسیکلت‌سواران هستند

پرشین خودرو: معاون اجتماعی وفرهنگ ترافیک پلیس راهور با بیان اینکه مالکان موتورسیکلت‌ تا پایان تیر مهلت دارند از طرح بخشودگی بیمه شخص ثالث بهره‌مند شوند، گفت: ۲۴درصد جانباختگان حوادث، راکبان موتورسیکلتند.

به گزارش پرشین خودرو، سرهنگ عین‌الله جهانی  با اشاره اینکه ۲۴ درصد از جان‌باختگان تصادفات رانندگی راکبان موتورسیکلت هستند، افزود: یکی از مشکلات و مسایل مهم وسایل نقلیه موتوری بخصوص موتورسیکلت‌ها بیمه شخص ثالث است.

وی گفت: در راستای حل این مشکل طرح بخشودگی بیمه شخص ثالث موتورسیکلت‌ها توسط صندوق تأمین خسارت‌های بدنی بیمه مرکزی از ابتدای تیرماه آغاز شد که این طرح تا پایان تیر ماه ادامه دارد.

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا گفت: بر این اساس مالکان موتورسیکلت‌ها در صورتی که تا پایان تیر ماه نسبت به بیمه کردن شخص ثالث موتورسیکلت خود اقدام کنند تنها هزینه بیمه نامه را پرداخت می‌کنند و جریمه آنها بخشوده می‌شود.

به گفته وی هزینه بیمه شخص ثالث موتورسیکلت‌ها ۲۳۰ هزار تومان است که با هماهنگی بیمه مرکزی با بیمه‌ها، امکان پرداخت اقساطی این رقم نیز فراهم است.

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا تصریح کرد: بر اساس آمارها حدود ۱۰ میلیون دستگاه موتورسیکلت در کشور وجود دارد که بخش قابل توجهی از آنها فاقد بیمه شخص ثالث هستند.

وی با اشاره به این که ۲۴ درصد جانباختگان حوادث رانندگی را موتورسیکلت سواران تشکیل می‌دهند گفت: بیمه شخص ثالث بر اساس قانون جزو الزامات قانونی است و بر اساس قانون پلیس مکلف است ضمن جریمه ۵۰ هزار تومانی وسیله نقلیه، نسبت به توقیف آن تا ارایه بیمه معتبر شخص ثالث اقدام کند.

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا با بیان این که مالکان موتورسیکلت‌های فاقد بیمه در حوادث رانندگی سهیم هستند حتی اگر خودشان راکب نباشند تصریح کرد: بر اساس قانون در صورتی که خودرو، فاقد بیمه نامه شخص ثالث بوده و وسیله نقلیه با اذن مالک در اختیار راننده مسبب حادثه قرار گرفته باشد، در صورتی که مالک، شخص حقوقی باشد، به جزای نقدی معادل ۲۰ درصد و در صورتی که مالک شخص حقیقی باشد به جزای نقدی معادل ۱۰ درصد مجموع خسارات بدنی واردشده محکوم می‌شود.

وی با اشاره به این که مالکان موتورسیکلت‌ها با روزی ۶۰۰ تومان می‌توانند بیمه شخص ثالث دریافت کنند گفت: قطعاً مالک موتورسیکلتی که حاضر نیست روزی ۶۰۰ تومان برای بیمه شخص ثالث بپردازد در صورت بروز حادثه چگونه می‌خواهد دیه ۲۸۰ میلیون تومانی را در ماه‌های حرام بپردازد؟

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا در پایان از تمامی مالکان موتورسیکلت‌ها خواست در مهلت باقیمانده از این تسهیلات استفاده کرده و نسبت به بیمه کردن موتورسیکلت خود اقدام کنند.

کد خبر 75967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha