صادرات ماشین‌آلات کشاورزی محور همکاری ایران و ارمنستان

پرشین خودرو: صادرات ماشین‌آلات کشاورزی ایران به ارمنستان، محور گفت و گوی قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت و نمایندگان شرکت‌های ایرانی در سفر به ایروان بود

به گزارش پرشین خودرو،  از سازمان توسعه تجارت ایران، «مجتبی خسرو تاج» قائم ‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت به همراه «علی اکبر مهرفرد» قائم‌ مقام وزیر جهاد کشاورزی و مدیرانی از وزارتخانه های صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی به منظور پیگیری مذاکرات اوراسیا، تهیه فهرست کالاهای مورد مبادله و برقراری تعرفه‌های تجاری، به ارمنستان سفر کرد.

خسرو تاج در این سفر با «سورن کارایان»، وزیر توسعه اقتصادی ارمنستان و معاون وزیر کشاورزی ارمنستان، درباه صادرات ماشین‌آلات کشاورزی مورد نیاز ارمنستان از ایران را گفت و گو کرد.
در این ملاقات که نمایندگانی از انجمن تولیدکنندگان ماشین‌آلات کشاورزی ایران و مدیران چند شرکت ایرانی حضور داشتند، به موضوع تولید و مونتاژ این ماشین‌آلات در ارمنستان پرداخته شد.
شرکت‌های ایرانی حاضر قرار است در مدت دو روز مذاکره با مقامهای وزارت کشاورزی و صندوق توسعه کشاورزی ارمنستان که به صورت لیزینگ ماشین‌آلات مورد نیاز کشاورزان را تامین می‌ کنند، توافق های خود را در قالب یادداشت تفاهم برای اقدامهای بعدی نهایی کنند.

 برنامه‌ریزی آموزشی، ثبت شرکت در ارمنستان، خدمات پس از فروش با مشارکت شرکت ارمنی و کشت فراسرزمینی از موضوعاتی است که با جزئیات بیشتر، در دو روز آینده صورت خواهد گرفت.
«امیل تاراسیان» معاون وزارت توسعه اقتصادی و سرمایه گذاری ارمنستان پیش تر نیز برای همکاری در صادرات کالاهای ایرانی به کشورهای اروپایی و منطقه قفقاز اعلام آمادگی کرده بود.

تاراسیان با تاکید بر اینکه همکاری با ایران در اولویت برنامه های دولت ارمنستان قرار دارد، افزود: زمینه های نانو تکنولوژی، راه اندازی دفاتر فرآورده های حلال، همکاری برای توسعه مناطق آزاد تجاری و ایجاد مرکز حمایت از بازرگانان دو کشور توافق های خوبی صورت گرفته که نیازمند حمایت همه جانبه طرفین است.

وی همچنین با اشاره به تعرفه محدود ترانزیت کالاهای ایرانی از ارمنستان، استفاده از مسیر این کشور را برای انتقال اقلام و تولیدات صادراتی شرکت های ایران به منطقه قفقاز و اروپا خواستار شد.
ارمنستان با حدود 30 هزار کیلومتر مربع مساحت و سه میلیون نفر جمعیت در منطقه قفقاز که پس از فروپاشی شوروی در سال 1991 استقلال یافت، با ترکیه، گرجستان، جمهوری آذربایجان و ایران هم مرز است.

ایرنا

کد خبر 76022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha