بازداشت 5 شایعه‌ساز درباره مبالغ تعویض پلاک

پرشین خودرو: سخنگوی نیروی انتظامی با بیان اینکه چندی پیش در شبکه های اجتماعی ، شایعه ای مبنی بر واریز مبالغ دریافتی برای تعویض پلاک خودرو به حساب برخی مدیران ارشد ناجا منتشر شده بود،گفت: در این رابطه پنج نفر از عاملان انتشار این شایعه دستگیر شدند.

به گزارش  پرشین خودرو، سردار سعید منتظرالمهدی روز سه شنبه در نشست خبری با خبرنگاران افزود: پنج نفر از کسانی که این شایعات را رواج دادند توسط پلیس امنیت ناجا ، شناسایی ، احضار و تحویل مراجع قضایی شده که در حال حاضر ضمن ابراز ندامت با قرار قضایی، پرونده در حال پیگیری است.

به گفته وی ، این افراد کارمند دفاتر اسناد رسمی در چند استان بودند و بدیهی است هرگونه واریزی برای تعویض پلاک خودرو مستقیما به حساب خزانه دولت به شماره 2171159013002 توسط خود مشتریان واریز می شود.

سردار منتظرالمهدی با بیان اینکه اعضای باند جعل و کلاهبرداری در زمینه پرداخت وام و تسهیلات توسط پلیس امنیت ناجا دستگیر شدند ، افزود: متاسفانه این افراد با بهره گیری از نرم افزارهای کامپیوتری ، مبادرت به تهیه برگه های موافقت اصولی وام با سربرگ وزارت تعاون می کردند.
وی ادامه داد: اعضای این باند در سایه اعتمادسازی ، اوراق جعلی را در اختیار مشتریان و متقاضیان وام قرار می دادند و بابت ضمانت و کارمزد ، هزینه های هنگفتی دریافت می کردند که با اقدامات فنی و حرفه ای پلیس، تمام اعضای این باند دستگیر شدند.

منتظر المهدی در مورد شیشه های دودی خودروها با بیان اینکه استفاده از شیشه دودی برابر مصوبات هیات وزیران به نحوی که راننده و سرنشین داخل آن مشخص نباشد ممنوع است، گفت: پلیس در مواجه با این موارد اعمال قانون می کند و رانندگان برای استفاده از برچسب های دودی آن را به گونه ای انتخاب کنند که امکان رویت خودرو از فاصله سه متری امکان پذیر باشد البته رعایت این قانون هم در دید راننده تاثیر بسزایی داشته و از نظر امنیتی مد نظر پلیس است.

وی در مورد آمار جرایم ماه مبارک رمضان نسبت به مدت مشابه سال گذشته گفت : در این ماه میزان جانباختگان تصادفات 18 درصد، شهدای ناجا 67 درصد، قتل 20 درصد و وقوع شرارت 7 درصد با کاهش روبرو بوده است.

منتظر المهدی در رابطه با دریافت گواهینامه بدون شرط سربازی گفت: دست پلیس برای اجرای این قانون بسته است به همین منظور از قانون گذار درخواست می شود ابهام را برطرف کرده و از طریق ستاد کل نیروهای مسلح به پلیس ابلاغ شود تا بتواند این تسهیلات را در اسرع وقت برای مشمولان ایجاد کند.

منتظرالمهدی افزود: مواد قانونی 10 و 58 وظیفه عمومی در تناقض با ماده 54 قانون و بیمه است که اگر پلیس بخواهد هر سه را ایجاد کند مشمولین را که برای دریافت گواهینامه مراجعه می کنند و غیبت سربازی دارند باید دستگیر کنند پس اگر دستگیری مد نظر است این کار آغاز شود.

وی با اشاره به اینکه ماده 10 بر این مبنا است که شرط لازم برای اخذ گواهینامه مشخص شدن وضعیت خدمت وظیفه عمومی است، گفت: در ماده 58 قید شده که پلیس موظف است نسبت به شناسایی تعقیب و دستگیری مشمولان غایب اقدام کند.

** داخل خودرو حریم خصوصی نیست

سخنگوی ناجا با اشاره به قوانین جاری از جمله تبصره ماده 5 قانون حمایت از عامرین به معروف و ناهین از منکر مصوب سال 94 گفت: امکانی که بدون تجسس در معرض دید عموم قرار می گیرند از جمله وسایط نقلیه مشمول حریم خصوصی نیستند و رعایت هنجارها و الزامات قانونی باید درون آنها رعایت شود.

وی گفت: حجاب هنجاری است که در جامعه پذیرفته شده و مبتنی بر قوانین حاکم بر نظام جمهوری اسلامی نیز هست و پاسبانان آن خود مردم هستند بر این اساس تذکر لسانی و احساسی توسط خود مردم بسیار کارآمد است و همکاران ما در بخش هایی از نیروی انتظامی موظف هستند به جهت رعایت حقوق شهروندی و ایجاد امنیت اجتماعی با هرگونه هنجارشکنی برخورد کنند.

**آمادگی کامل برای حراست از مرزها

سخنگوی نیروی انتظامی با بیان اینکه از هشت هزار و 755 کیلومتر مرز، حدود هشت هزار و 500 کیلومتر توسط مرزبانان نیروی انتظامی حراست می شود، گفت: مرزبانان ، آمادگی کامل دارند تا از هرگونه تعرض به مرزهای ایران جلوگیری کنند و شاهد این مدعا، تقدیم شهدایی است که هر از گاهی در درگیری با اشرار و معاندین ، شهید می شوند و آخرین آن در چند روز گذشته در مرز پیرانشهر به شهادت رسید.

منتظرالمهدی افزود: در پایانه های مرزی ، محله هایی برای تردد کوله بران به منظور ارتزاق خانواده آنان توسط وزارت کشور ایجاد شده و آنان می توانند براساس ضوابط، تردد کنند که البته این معبرها تحت نظارت پلیس است.

وی ادامه داد: هرگونه تردد از اماکنی غیر از اماکن مشخص شده تحت هر عنوانی ، ممنوع است و مرزبانان در دل تاریکی شب در مواجهه با هرگونه ورود از مبادی غیررسمی ، طبق قانون باید مداخله کنند براین اساس هیچ تضمینی نیست که افرادی که قصد ورود از مبادی غیررسمی به دور از دید مرزبانان به کشور را دارند ، قصد اقدامات تروریستی نداشته باشند و این تشخیص امکان پذیر نیست و پلیس ناگزیر به مداخله است.

وی اضافه کرد: پلیس بر سر امنیت مردم ، مماشات نمی کند .

سخنگوی نیروی انتظامی در مورد تهدیدات داعش گفت: ما در یک کشور شیعی زندگی کرده و بر اصول خود پافشاری می کنیم و طبیعی است که همواره در تهدید باشیم از این رو پیش بینی حداکثری در مواجهه با هرگونه تهدیدات حداقلی همواره در دستورکار پلیس قرار دارد و البته امنیت صرفا پلیس محور و دولت محور نیست بلکه امنیت پایدار در سایه مشارکت مردم به معنای واقعی کلمه جاری می شود.

**غائبین تا شهریورماه فرصت دارند

منتظرالمهدی در رابطه با پرداخت جریمه سربازی برای مشمولینی که هشت سال از غیبت سربازی آنان می گذرد، اظهارداشت: پرداخت نقدی و اقساطی برای این افراد مهیا است و از ابتدای امسال تاکنون 17 هزار نفر اقدام به ثبت نام کرده اند که مراحل صدور کارت آنان در حال انجام است.

وی ادامه داد: مشمولین متولد سال 1372 به بعد که فاقد غیبت سربازی هستند می توانند از کسر خدمت ایثارگری والدین خود استفاده کنند. صرفا این تسهیلات برای کسانی است که بیش از 6 ماه در جبهه حضور یا درصد جانبازی آنان کمتر از پنج درصد نباشد.

وی اضافه کرد: مشمولینی که دارای فرزند معلول ذهنی یا ناتوان هستند می توانند از معافیت خدمت سربازی استفاده کنند منوط به ارائه گواهی از سازمان بهزیستی کشور و تائید شورای پزشکی وظیفه عمومی است که شرط لازم برای استفاده از این تسهیل ، نگهداری فرزند در کانون خانواده است و شرط عدم غیبت برای این مورد استثنا است و غائبین می توانند از این تسهیل استفاده کنند.

وی در مورد سرباز مفقود شده میرجاوه نیز گفت: پیگیری وضعیت این سرباز به صورت مستمر از طریق پلیس مرزبانی و وزارت خارجه با مرزبانی پاکستان در حال انجام است اما تاکنون سرنخ خاصی پیدا نشده اما این را تا تعیین تکلیف وضعیت این سرباز همچنان ادامه دارد.

منتظرالمهدی در مورد هک برخی سایت های بورس که در رابطه با صندوق های سرمایه گذاری و کارگذاری گفت: پلیس به این نتیجه نرسیده و تاکنون پلیس فتا نیز به چنین چیزی دست نیافته است.

فارس

کد خبر 76041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha