کد خبر 76125
۱۴ تیر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۲
پرتلفات‌ترین مسیرهای خراسان رضوی

پرشین خودرو: رئیس پلیس راه خراسان رضوی گفت: مسیر غرب و مسیر مشهد به نیشابور و سبزوار از جمله پرحادثه‌ترین و پر تلفات‌ترین جاده‌هاست.

به گزارش پرشین خودرو، هادی امیدوار امروز 14 تیر ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه، با بیان اینکه 64 درصد حوادث مربوط به حوادثی است که خودروهای سواری در آن نقش دارند، خاطرنشان کرد: مسیر غرب و مسیر مشهد به نیشابور و سبزوار از جمله پرحادثه‌ترین و پر تلفات‌ترین جاده‌هاست به طوری که 23 درصد تصادفات در این مسیرها اتفاق می‌افتد.

وی افزود: مسیر شمال یعنی مسیر مشهد به چناران و قوچان نیز 16 درصد تصادفات و حوادث را در برمی‌گیرد.

رئیس پلیس راه خراسان رضوی خاطرنشان کرد: زنان 0.7 درصد رانندگان جاده‌ای استان را شامل می‌شوند، اما 9 درصد تلفات حوادث مربوط به رانندگان زن است.

وی اضافه کرد: در ترافیک جاده‌ای بیشترین حجم تردد در راه‌های خراسان رضوی است به طوری که سالانه 30 میلیون زائر و 15 میلیون تردد خارج از استان وجود دارد.

رئیس پلیس راه خراسان رضوی افزود: تردد در جاده‌های استان در نوروز و تابستان به اوج خود می‌رسد به طوری که 40 تا 47 درصد از این ترددها در سفرهای تابستانی و 35 درصد در نوروز انجام می‌شود.

امیدوار با بیان اینکه سال به سال 15 درصد تردد خودروها در خراسان رضوی افزایش می‌یابد، گفت: در سال 89 به میزان 1145 نفر در راه‌های استان تلفات داشتیم که این آمار در سال‌های بعدی به غیر از سال 93 و 94 که افزایش داشت، کاهش پیدا کرد و به 714 نفر رسید.

رئیس پلیس راه استان یادآور شد: با کشیدن 20 هزار کروکی از دو سال پیش تاکنون آنالیزهای جاده‌ای 168 نقطه پر تصادف در استان را شناسایی کرده که 20 نقطه از این نقاط حاد بوده است.

وی با بیان اینکه این 20 نقطه تقریبا ایمن‌سازی شده‌ است، خاطرنشان کرد: در خصوص ایمن‌سازی بقیه نقاط از نظر تغییر تابلوها، محدودیت‌های سرعت، نصب 49 دوربین نظارت تصویری، 103 دوربین ثبت تخلف و ... اقدامات به خصوصی انجام شده است.

امیدوار عنوان کرد: 26 درصد تصادفات جاده‌ای مربوط به عابرین پیاده و موتورسیکلت‌سواران است.

رئیس پلیس راه استان با بیان اینکه از مجموع حوادث رانندگی در سطح کشور 30 درصد آنان مربوط به واژگونی خودرو است، یادآور شد: واژگونی خودرو در استان نسبت به میانگین کشوری بیشتر بوده و به میزان 42 تا 43 درصد تصادفات مربوط به واژگونی خودرو و عدم استفاده از کمربند ایمنی توسط سرنشینان عقب است.

وی اضافه کرد: به طور میانگین از هر چهار نفر سوانح واژگونی سه نفر فوت می‌کنند که این افراد از سرنشینان عقب خودرو هستند.

کد خبر 76125

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha